fredag, augusti 07, 2009

Fredagsfärger - Svart och gul

Jag blev så glad när jag såg den här lille gynnaren klättra på hönsnätet och kameran fick gå varm, men jisses vad den var svår att fotografera. Med flera par ben i båda ändar så rörde den på sig konstant. Här har jag fått till skärpan i mitten men ändarna är redan i rörelse så där blir det suddigt. Det blev en hel del bilder och det här är den bästa, då förstår ni. :)
De svarta och gula prickarna är dagens Fredagsfärger.

Här hittar du fler bidrag.
Ha det gott därute.

14 kommentarer:

Amanda sa...

Kerstin, vilken underbar bild du har lyckats fånga med kameran. Larven är helt fantastisk i sin bästa form. Det kan inte ha varit lätt att hinna med. /Amanda

foto CHIP sa...

Det var en mönsterglad liten gulsvarting :)

Resa med Herbert sa...

Hej Kerstin!

Jättebra bild på den lilla gynnaren.

Må gott, önskar Irene

Jah Hollis sa...

Men det blev ju en rätt bra bild. Undrar vad det är för sort.

Ninni sa...

Vilken skönhet i svart och gult! Fint fångat!

Susanne sa...

Jag tycker att du lyckades riktigt bra för det är absolut inte enkelt att fånga rörliga små kryp...=)
Kram

Ulrica sa...

Vilket bra val till fredagsfärger. Och jag tycker att du har fångat den alldeles utmärkt.

Cissi sa...

Vilken kul filur och udda. Jag gillar den här typen av bilder.

Hasse sa...

Snygg bild med veckans färger. Ha det gott

Anonym sa...

Vilken gullig liten larv, bra fångat!

Proforma sa...

Så du är som mig... en kvällsmänniska! Såg din kommentar nyss!
Dom där larverna är så söta på sitt sätt att ta sig fram. Förstår att de kan vara lite svåra att fota dock!
Jag försökte fota fjärilar idag men de är ännu värre!
Jag tycker du lyckats bra ändå! Undra vad det är för larv...
Ha en riktigt skön helg! Har ni vackert väder också?
Irene

Lissen sa...

Verkligen en snygg bild, Kerstin!
Blev en härlig rörelse och djup i bilden!

Veronica sa...

Snyggt fångat Kerstin!!!
Like Like =)

annalarssonphotography sa...

Underbar bild på en larv jag aldrig sett förut!

Snyggt fångat :)

Ha det gott!
Kram Anna