lördag, februari 07, 2009

Utmaning

Jag har fått en utmaning från Proforma.
En utmaning av ett lite ovanligare slag.

Reglerna:
1. Placera ovanstående banner på din blogg.
2. Lista tre saker på din kropp som du är särskilt nöjd med.
3. Länka till den du blev utmanad av.
4. ...och skicka vidare utmaningen till tre personer som du tycker borde vara extra nöjda med sig själva.


Man får tänka till lite, det finns ju en del man inte är nöjd med hos en själv.
Men här är det jag är nöjd med:

1. Mina ögon. Jag tycker om mina bruna ögon. Inte bara för färgens skull, men för allt jag får se varje dag. Det är en gåva.

2. Mina händer. De ser till att det kommer fram mat på bordet, de formar kakor till kalas, de kan smeka en kind och hur skulle jag kunna ta ett enda foto utan mina händer?

3. Mina rynkor. Framför allt de som är runt ögonen. De visar att jag har skrattat mycket och nu blir det nog mer rynkor med ett öga som alltid blundar när det andra fokuserar i kameraögat.

Den här utmaningen har cirkulerat på rätt många bloggar ett tag nu så jag skickar den vidare till alla som inte gjort den.

Ha det gott därute.

4 kommentarer:

Mimmi sa...

Det var en otrolig bra komentar till din utmainig. himla bra saker du skrev upp om vad du giller hos dig själv:)

Proforma sa...

Med väl godkänt :)
Varför ska man inte tycka om allt egentligen... man fixerar ju så på utseendet när man läser utmaningen men här fick du till det jättebra!
Ha en mysig kväll! Melodifestivalen kanske...?

Anonym sa...

Vad underbart du skiver. Kanske att med livets erfarenheter så får man en annan syn på livet och sig själv. Det kan ju vara en fördel, när rynkorna kommer.
Ja, du förstår jag känner ju igen mej,L!
Ha det gott

Jules sa...

Så vackert Kerstin.
Så som du ser på dina rynkor så ser jag på mina. I början var jag lite förskräckt men det är livets gång. Samma sak med de små grå :)

Kramar