fredag, februari 27, 2009

Fredagsfoto - Fordon

Varje första helg i juli är det cruising i stan. Det börjar på dagen med utställning av alla vackra bilar och på kvällen drar cruisingen igång.
Men till kvällen är det inte bara vackra gamla bilar som visar upp sig. Man kan få se sånt här också. En mindre vacker gammal Amazon som verkar återuppstånden från de döda. Avgaserna låg som ett tjockt moln över gatan där de drog fram och jag antar att man fick ta sig in i bilen via fönstren. Men killarna i bilen hade kul och det är väl det som är huvudsaken.

Måste bara få bjuda på en bonusbild. Den här glada pricken höll stadens gator rena under kvällen och jag kan lova att han hade ett drygt jobb. Men jag gillar hans stil och att dessutom soptunnorna är märkta med "Skräp" höjer hela bilden.

Här hittar ni fler fordon.
Ha det gott därute.

13 kommentarer:

whatthefuckdotcom sa...

oj jösses! det där var då den risigaste amazonen jag någonsin set, Hahahaha, love it!

whatthefuckdotcom sa...

hahaha, nä vi har en skruttbil som faktiskt liknar den på ditt foto ;) Det där är Malcoms leksaksbil.

Hoppas du får en toppendag :)

annalarssonphotography sa...

Wow! Jag älskar dina bilder - båda två! Det är nåt mycket speciellt med den första och att de fångat rörelsen i den slitna amazonen dessutom..
Den andra bilden är också rolig - love them!

Ha en kalas dag och en fin helg!
Kika gärna in till mig!

Anna

Anonym sa...

Det där var då en riktig raggarbil,den gillar jag//Trevlig helg

Anonym sa...

:-) En miljöbov och en miljövän!

Anonym sa...

Härliga bilder som vanligt!

Du får ha en skön fredag.
Här har det kommit MER snö!
Nu måste det vara nog.
Kramar till dig // Nettan

Anonym sa...

Farsan hade en Amazon när jag var liten, så det är en nostalgibil för mej, och det känns lite tråkigt när de få som finns kvar misshandlas på det här viset... Men å andra sidan... Livet ska ju vara roligt, och det är det då rakt ingen tvekan om att grabbarna i den har! :-D

Mindre kul att vara gatusopare, ja - men jobbet blir säkert lite roligare med en moppe till hands!? :-)

Myra sa...

Men ååh! Haha. Bilen.... Hjälp. :D

Petra C sa...

Haha, härlig skruttbil!
Trevlig helg, vi ses på bloggen! :)

Mita sa...

En riktigt härlig bild, älskar båda. Må bra

SysterLilli sa...

Hihi! Ja, de ser verkligen ut att ha roligt i skruttbilen. Sopmoppekillen ser ut att ha roligt han också.
Härliga bilder båda två. Bra fångat av dig. :)

Anonym sa...

Hmm, jag lyckas alltd missa de där crusingkvällarna tyvärr och det är ju dumt eftersom det lär finnas massor av motiv då för en kameratokig som jag. När jag såg vad "fredagsfärgerna" var insåg jag att min fordonsbild skulle passa in i den kategorin också. :)

Anonym sa...

Härliga bilder. Hi hi hi.