lördag, februari 07, 2009

Fotografi, Photograph (38 av 365)

Det här är min morfar. Han dog för många år sedan och efter hans död fick jag ett litet foto av min mormor som ett minne av morfar. Han står framför ett träd, lutar sig lite nonchalant mot en käpp och på marken ligger hans ljusa hatt. Han är klädd i en ljus kostym och vad jag tror så har han nog haft i en skvätt pomada i det bakåtkammade håret. Jag tog fotot till en fotograf, lät det förstoras och suddas ut i kanterna. Tyvärr försvann hatten med suddningen men fotot blev så fint. Så fint att de allra närmaste i släkten ville ha en likadan förstoring. Inte så konstigt. Det är ett fint foto på en fin man och jag är så glad att jag (trots min ungdom) gjorde nåt av det lilla fotot jag fick av mormor.


Här är fler bidrag i 365 foton.
Ha det gott därute.

4 kommentarer:

Proforma sa...

Det är kul med gamla foton, vi har flera album och jag har inte hjärta att slänga dom även om jag inte vet vem som är på bilden. Synd att ingen tänkt på att skriv på baksidan. Något att tänka på kanske...
Ha en bra dag!

Petra C sa...

Vackert!

Jules sa...

Så stilig han var.
Det är trevligt med gamla fotografier. Jag har mormor och morfars - vilken skatt.

sinneskatten sa...

Vilken skatt som dessa bilder är.
jag har en hel del, men det finns ingen notering på baksidan vem de är.
Fin tolkning av temat och din fina historia om mannen.