tisdag, januari 13, 2009

Tisdagstema - stora maskiner

I dagens tisdagstema ska vi visa stora maskiner. Jag väljer traktorer. De kan skänka en stor glädje, som när snön har vräkt ner och de kommer farandes med sina stora skopor och i ett huj är vägarna framkomliga igen.

När sommaren kommer är de också till stor glädje och då för studenterna. Då ska man åka björkprydda traktorvagnar och skråla "För vi har tagit studenten....." Bilden nedan är från när min kusin tog studenten och regnet vräkte ner. Men dom var rätt glada ändå och skrålade över hela stan. :)

Ha det gott därute.

17 kommentarer:

Karins fotoblogg sa...

Våra maskiner ser misstänkt lika ut! Fast det gör kanske de flesta traktorer ;)
Ha det gott

Anonym sa...

Det var många traktorer i dagens tema. Jag satt också och letade nån bild men hade ingen enda traktor. Då trodde jag att det var kört.. för några andra stora maskiner tänkte jag mej inte från början.Men det löste sej till slut. Här är solen framme men det är snorhalt så man vågar sej knappt utanför dörren. Sol o 4+..lite fel den här tiden på året tycker jag.Ha de!

Anonym sa...

Fina bilder! Stora maskiner har man ju runt sing överallt, men det är ju inte alltid så att man fotograferar dem. Du har ju fått till väldigt fina och levande bilder. KRAMEN!

Camilla Alvén sa...

Mycket maskiner överallt idag!
TACK snälla för grattishälsningen, bloggvärlden har verkligen en stor famn och ett stort hjärta. Jag har fått så många grattishälsningar och uppmuntran, härligt.
Kram
Camilla

Anonym sa...

Visst de där traktorerna ser man lite över allt inte bara på vägarna nu utan även på temat;-)
Ha de gottTjingeling

Proforma sa...

Det var verkligen kontraster mellan bilderna. Fina, var och en på sitt sätt!
Ha det gott

Anonym sa...

Japp! De är stora de där maskinerna. Användbara till mycket är de också!

Sarah sa...

Jag har med valt en traktor men av något äldre modell...

Wickans värld sa...

Det är tur att det finns traktorer att använda så vi slipper skotta för hand...

Anette sa...

Jo, man får allt vara tacksam att det finns stora maskiner ibland! Särskilt den som plogar gillar jag som bor högst uppe på ett berg. Fast det har inte behövts plogas i vinter, men det kan ju komma ännu! /Anette

Klimakteriehäxan sa...

Får man välja så gillar jag sommartraktorn bäst ...

Veronica sa...

Jag kan tänka mig att de inte brydde sig om vädret, det är ju trots allt studenten!!
=)

Anonym sa...

Sista bilden är väl den roligaste iaf för de som åker med

SysterLilli sa...

Helt rätt! Traktorer är väldigt bra maskiner som kan användas till mycket till glädje för många! :)

Rajson sa...

Hade inte en enda traktor på foto trots att det kryllar av traktorer överallt i min region!
Fin snöbild!

Petra C sa...

Fina traktorer du visar. Jag har också fångat en traktor på bild.
Och jag har lagt in lite 365-bilder också. Kika gärna in hos mig :)

Jules sa...

Blev uppväckt av en väghyvel igår *ler* Jisses vad det skakade i huset när de skrapade vägen här utanför.
Jag bommade temat igår - var på springande fot hela dan men jag njuter av era tolkningar.