tisdag, januari 20, 2009

Tisdagstema - skyltar

Den första helgen i juli går Wheels av stapeln här i Umeå. Under dagen visar de stolta ägarna upp sina bilar ute på ett fält i utkanten av stan. När sen kvällen kommer cruisar de runt i sina bilar i city. Mängder av folk samlas för att se bilarna och avgaserna ligger tungt över stan, men vad gör det? Många av dom ser man bara den kvällen för en del kommer långt ifrån.

Den här bilen (märke okänt) tycker jag är riktigt söt och lika söt är dess registreringsskylt. Det står Veteran på den. :)
Här hittar ni fler skyltar.
Ha det gott därute.

54 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Wow, en sådan bil skulle jag vilja ha och köra runt med när jag skall ut och fotografera. Fast jag cyklar ju oftast, för miljöns skull.
Ha det bra
Camilla

Anonym sa...

Blev mycket nyfiken på bilmärket. Ska fråga Kärleken ikväll. Bilen är jättefin och skylten är träffande. KRAMEN!

Anonym sa...

Jag skulle inte ha nåt emot att glida omkring i den! *L*

Gunilla sa...

Hej Kerstin
Kul att du tittade in hos mig .
Ja skylten är ju verkligen upplysande för de som inte vet att det är en Veteranbil.

Jag bor ju nästgårds Rundvik. In till stan åker vi ju lite nu och då.

Ha det gott
Gunilla

Carina sa...

Vilken gullig bil...jo min salong heter Morrhåret, alla coola namn var ju upptagna...
kram
carina

Anonym sa...

Ja den var fin.Smart skyltat på den också. Och så passade den så bra in på dagens tema!
Ha en bra dag däruppe i Umeå!

KulTur i Natur sa...

Vilken fin bild/bil!

Tack för besök hos mig/oss och kommentar.

/Hon

Anonym sa...

Snygg bil med passande skylt. Min gamla saab 96:a årsmodell -78 som blev skattebefriad förra året och skulle behöva en sådan skylt!
Dina katter är underbara, har själv en liten flock här hemma!
Tack för din kommentar till min skylt!
Kram

Anonym sa...

Ovanlig syn på skylten!!Bra tolkat!!

Jules sa...

Jag vill också cruisa runt i den. Otroligt vacker och en mycket passande skylt. Härlig tolkning Kerstin. Ha en alldeles underbar tisdag.

Fru Mju sa...

vilken härlig bil!
och jo, det står faktiskt Runar på skylten, paret som hade butiken hette Runar och Svea. :)

Anonym sa...

Vilken söt bil! Och skylten var helt enkelt klockren.
Tack för titten hos mig!

Husbilen Credo sa...

Veteranbilar är så härliga verkligen nostalgi.

tack för de skrivna orden hos mig.
LoTTaM

Anonym sa...

Mycket fin bild med härlig skylt, bilen påminde mig i första ögenblicket på en gammalt Trabant, men något i den historiska riktinign måste det vara ...

Anonym sa...

En härlig och en sådan bil skulle man få köra runt i om sommrarna. Ha det gott, mvh Marie

Anette sa...

Ja, den var söt bilen och skylten passar ju perfekt! /Anette

Anonym sa...

Ett bra val av namn på skylten, bilen var verkligen fin!

Anonym sa...

Oj, det var en gullig liten bil med skylt där fram...

Anonym sa...

Vilken söt liten bil och skylten var ju charmig...

Anonym sa...

Ganska smart skylttema!

Hade man tänkt på det hade man ju haft ett antal skyltar att fotografera, inte nu att det står "veteran" på mina, men vanlig regnummer... :)

Resa med Herbert sa...

Hej!

En härlig gammaldax bil.

Den helgen skall jag försöka att besöka min son som bor i Umeå.

Skön tisdag önskar jag dej
Irene

Anonym sa...

De var en fin skyltpå en fin bil!
Tack för din kommentar hos mig och ha en fin tisdag! /Ingrid

Anonym sa...

Är du säker på att skylten gäller bilen?

Men snygg är den!

Anonym sa...

sommarbil=)

tallrotsmarie.blogg.se

Anonym sa...

Vilken söt bil, passande skylt :)

Anonym sa...

Hej och tack för kommentaren på min blogg.
Jag känner igen bilen på bilden men är långt ifrån säker på märket.
Kul att kolla din blogg // Mvh S-O

Anonym sa...

Häftig kärra den där:-) Jag fixar nog inte temat denna dag.. du vet det kostar på att byta siffra;-)
Ha de gott..

Anonym sa...

En registreringsskylt, bra hittat !

Mita sa...

Wow vilken fin veteranbil du har där, den skulle man haft. Må väl

Mimmi sa...

Jag håller med de andra :) det var en söt bil med ett passande namn :)

Anonym sa...

En fin gammal veteran :)

Bilder från min kamera sa...

Fin bil till dagens tema.

Rolle sa...

ooo! vilken läcker skönhet sådana bilar år fina snyggt.

Photos by Storm sa...

Vanligtvis brukar man ju inte kalla en bil för söt men här stämde det perfekt. Kan få flytta till mig också/Lis

annette sa...

Den skulle jag mer än gärna vara ägare till, undrar om det är en Ford Anglia?

Toppen bild!

annette

Anonym sa...

jag vill bara Haaaa när jag ser en sådan fin bil

SysterLilli sa...

Så söt den är bilen! Kul att skylten informerar om att det är en veteran. Hihi! :)

Namn: Eva sa...

Jisses vilken söt bil ... häftig skylt oxå!

Hälsningar Eva

Wickans värld sa...

Den var häftig! Just idag har jag sett massor med bilar från den helgen, men den var inte med! Kul!

Anonym sa...

Härlig bil!!
det skulle inte vara så dumt att åka i den.

Få se om du kan kommentera i min blogg nu, jag tror det är fixat nu.

Kram // Nettan

Anonym sa...

Här kommer fler gissningar på bimärket, frågar sambon som tror det är nåt engelskt, Vanguard eller Vauxhall...

Veronica sa...

Håller med om att den var riktigt söt! Tänker lite på filmen Cars när jag ser den!
=)

Karins fotoblogg sa...

Fin bild!

Karins fotoblogg sa...

Vilken snygg bild och bil!
Ha det gott

Liz1e sa...

jösses vilken fin bil:)
tack för kommentaren på min blogg!

Petra C sa...

DET var en fin skylt.

Sofie sa...

Söt bil och vad FINT det blev i erat kontor! Väldigt snygg tapet. Kram, Sofie

Proforma sa...

Ja, det var en söt bil! Skylten passar verkligen ihop med bilen!
Ha det gott!

Anonym sa...

Det var verkligen både en söt bil och skylt :-)

Tur att det finns folk som håller de gamla fina bilarna vid liv.

Kram Annette

Anonym sa...

Brukar också titta på crusing när jag kan. Har för mej att det är i slutet av maj, här i stan.
Fin skylt på bilen, också.
Ha det så gott!

Anonym sa...

Ja en så tjusig bil måste ju ha en extra speciell registreringsskylt också.

Anonym sa...

Vilken läcker bli, en sån skulle man haft :)

Anonym sa...

Tack för titten hos mig!

Vilken tjusig bil!

Paula sa...

wow vilken bil å dessutom extra läckert med den skylten .