tisdag, januari 06, 2009

Tisdagstema - vinter

Nu är helgerna nästan över och vardagen tar vid. Det snöar här idag och vår marschallhållare fylls numera av snö, inte marschaller. I sovrumsfönstret sitter Rocky och smattrar med tassen på rutan för att fånga alla stora, fina och luftiga flingor som så förtretfullt seglar förbi framför hans nos. Kylan har släppt sitt grepp om oss och vi har bara två minusgrader. Det är en härlig dag som gjord för en promenad, en promenad som lär förvandla oss till snögubbar, men vad gör det? Kylan är ju borta. ;)


Det här var min tolkning av dagens Tisdagstema.
Här kan du se hur vintern ser ut hos andra.

31 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Mjukt och hårt på en gång = vinter!

Anonym sa...

Härlig bild...den gjorde mig glad

Anonym sa...

kul bild och precis som du kommenterar, mjukt och årt på en och samma ggn. Jag har en likdan som vi brukar ha i stugan våran och tänder marchallerna för att lägga dom på hållarna. Ha en fin dag! Mvh Marie

Anonym sa...

Så mycket snö ni har. Och en mycket fin bild. Hoppas ni få en fin promenad.
Hälsningar / ela

Anna sa...

Härlig vinterbild :)

Anonym sa...

Så fint du beskriver hur flingorna seglar förbi utanför. Kan nästan se din katt framför mig :o)

Ordentligt med snö har ni... det ser jag klart å tydligt :o) En bra bild som passar i svart/vitt ;o) :o)

Anonym sa...

Även här har kung Bore släppt sitt grepp om kylan. Läste någonstans att det skulle komma mera snö i kväll/natt. Återstår att se hur det blir med det!

Vacker bild som snyggt fångar upp vad som passerat och vilken årstid vi befinner oss i!

Anonym sa...

Härlig snöbild!

/Caroline

Anonym sa...

Vad underbart med så mycket snö! Riktigt avundsjuk blir jag fast just nu är jag glad för det är vitt utanför mitt fönstser också! Men just snöfall har jag inte varit med om och det längtar jag efter!!

Må gott!
Anneli

Anonym sa...

Javisst fasiken det är ju Tisdag idag.. måste kolla.. otroligt fin bild på temat:-) Ha de fint.. jag var helt uppe i något helt annat.. lite mer tragiskt kan man säja.. men nu ska fotobloggen snart dammas av och tisdagstemat in;-)

Anonym sa...

Vilken härligt bild, riktigt fint är den!

Anonym sa...

Vackert!

Anonym sa...

Det är verkligen skiftande väder... från 14 minus till plusgrader idag här. Så gott som samma hos er då men ni har snö.
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Tack för kommentaren hos mig:) Gillar din vinter-tolkning!

Annika sa...

Jag blir så avundsjuk! Här är det bara nollgradigt och regn.
Jag vill också ha SNÖ!!! Och gärna, gärna KALLT också. Önskar mig det.
Kram fr Annika i DC!!

Anonym sa...

Så vackert så i det kalla, vita mot det svarta.. Härligt Kerstin.. fin dag till dig.... jag som var inom förut.. nu finns det Vinter hos mig oxså:-)

Anonym sa...

mycket snygg bild!!tack för din kommentar hos mig!!!

Anonym sa...

Nu fattar jag varför man ska ha machallhållare. Så att mankan fånga upp snön ;-)

HmmmKanske man ska skänka Rocky lite fjäderfän, då han inte kommer ut.

Ha en skön dag/kväll

Anonym sa...

Många fina vinterbilder här hos dej också ser jag när jag bläddrar längre bak. Du lyckades verkligen fånga fyrverkerierna! Det har jag inte lyckats med. Men jag har en enkel digitalkamera som inte klarar allt. Ha en skön fortsättning på veckan.

Anonym sa...

Den är fin som snöhållare också :-)

Kram Annette

Camilla Alvén sa...

Vad härligt med snö! Här är det barmark, minusgrader och blåst vilket gör det skitkallt. Tog mig ändå ut en runda på cykeln, fy vad jag frös om tårna.
Ha det bra
Camilla

Veronica sa...

Vilken härlig bild. här har det små snöat lite idag.
Ha det så bra!
=)

Rajson sa...

Härligt med sådan fluffig snötäcke!
Kom precis hem från Göteborg.Lätt kuling, plusgrader och snöblandat regn.Med andra ord jag kände mig hemma i min gamla hemstad!

Vardagstugg sa...

ja idag har det verkligen varit vackert här! =) gillar snön...
Annelie

Anonym sa...

Det kom ju rejält med snö hos er. Här har det också snöat men jag har inte en aaaaning om hur mycket som kommit då jag varit instängd med damtrassa och mopp hela dagen:(

God fortsättning förresten!

Anonym sa...

Vacker vinterbild!

Sarah sa...

Mysig bild du bjuder på Kerstin! Kan riktigt känna doften av brinnande marshaller. Ha det gott!

Karins fotoblogg sa...

Ja, nu är det tillbaks till verkligheten när julledigheten är slut... Fin bild!
Ha det gott!

Jules sa...

Ljuvlig beskrivning av vintern. Själv hade jag söndag igår och pja, jag glömde bort tisdagstemat.
Kram

Anonym sa...

Fin snöbild, hade gärna velat ha lite snö någon gång innan vintern är slut.

Nukke sa...

Lätt ny snö i bilden. Jag har min vinter bild också i blogger

men i Vuodatus finns så många färger ! http://keraily.vuodatus.net