torsdag, januari 08, 2009

Att vara objektiv

Igår kom du, som jag har väntat på, äntligen hem till mig.
Du utlovar mer ljus i tillvaron och jag tror dig.
Du är liten och läcker och det gillar jag.
Du fick en liten röd putsduk så du inte behöver vara smutsig.
Du måste få veta att du har redan en kompis här hemma, men den får vila i kameraväskan en stund.
Du måste också få veta att nån gång i framtiden när jag sparat ihop mer pengar kommer jag att köpa en till kompis åt dig. (Då får jag se världen i det lilla formatet. )
Du kommer att bli väl omhändertagen och jag lovar att du ska få vara med om mycket. Att vara objektiv i det här huset är inte svårt. ;)
Välkommen till mig: Canon EF 50 / 1,8 II

Nu börjar vi! :)
Ha det gott därute.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Vänner man väntar på, kan man vänta lite extra på! Tror säker den här vännen kommer att göra underverk. Ser med spänning framemot era äventyr!

Här snöar det också - 7 tror jag. Ska bli mildare. Ser lite trist ut därute... men jag får titta efter något fint.
Ha det gott

Anonym sa...

Ett kanonobjektiv som verkligen är ljusstarkt.

Jag har en ny fotoutmaning på gång. Du hittar den på denna sidan http://365foto2009.wordpress.com/

Hoppas att du hänger med på tåget!

Anonym sa...

Åh, lyckliga du! Jag som inte ens har en egen kamera!
Nu ser jag fram emot flera små underverk av bilder hos dig!

Anonym sa...

Hej Kerstin!

TACK för ditt råd om nässpray, jag hade faktiskt glömt att det kan hjälpa vid örstygn!
Skickade genast maken på Apoteket,och det känns faktiskt betydligt bättre när jag tar den!

Till din fråga om skoarmbanden.
Jag lanserade dem förra Formexmässan,och i Umeå säljs de på KII.
Armbandet på bilden är i stål som är pläterad med 925 sterling silver. Detaljer som lås är äkta silver. Tre plexiskohängen sitter på den.
De kostar ca 349 kr i butik, örhängen i äkta silver 229 kr, samt ett strassarmband med en sko 199 kr.
Nu på Formex som går av stapeln till veckan, kommer vi att visa skosmycken även med ceriserosa skor och kedjor i svart och rosa!
Väldigt ungdomliga, min 18-åriga dotter älskar dem!(det är faktiskt hennes förtjänst att jag ritade just skor, hon är GALEN i skor!!)

Ha en fortsatt bra dag!

Anonym sa...

Jisssseeeeessss....!!!!!!!!



/Gubben

Jules sa...

Wow!
En sån vill jag också ha men då får jag nog spara ett tag *ler*
Njut av den nya nu ;)

Anonym sa...

GRATTIS för ditt förnäma besök som tänker bo hos dig..
jag har ju just köpt min lilla förnäma Canon.. kalasbra verkligen.. ville ha en i miniformat.. bra att ta med i fickan över allt..
Det ska bli kuligt att se vad din vän åstadkommer:-)
Ha de fint i morgon Let´s Dance som sagt och det ska bli riktigt roligt.. så många kuliga personligheter denna gången:-)
Spela har jag aldrig gjort på de där, men kanske man skulle göra.. jag har turen att för det mesta tppa rätt i de där programmen..
Ha de fint tjingeling

Camilla Alvén sa...

Grattis! vad kul!
Ska bli spännande att se bilder tagna med det objektivet sen.
Ha det bra
Camilla

mia dh sa...

Oj den var fin. ha det gott.

Della sa...

Grattis till ett bra objektiv! Jag har motsvarande för Nikon och det är verkligen användbart och bra.

Anonym sa...

Grattis till ett toppobjektiv som är alldeles utmärkt till porträttobjektiv. Använd det gärna med ND4X-filter och du kan få kort skärpedjup även i solsken. Klickade mig hit från Camillas Foto. Kul att se den trevliga designen du har på sidan. // Mvh S-O

Skatan sa...

Hej och grattis till kameran! Intresset för att fota har vuxit i takt med att bloggintresset har blivit starkare. Först var det skrivandet som lockade, men nu drömmer jag verkligen om en kamera. Min lilla skrotkamera och jag kommer inte riktigt överens. Och så var det det där med det norrländska mörkret...Ja du, en vacker dag då skall jag också beställa en rackare! Möjligen inte när jag är f-ledig och går på föräldrapenning, men i livet därefter ;-)

Ha en fin kväll och lycka till med din nya kompis!

/Anna

Anonym sa...

Åh vad härligt! Jag ser fram emot att se massor av dina underbara fotografier.

Svar: Tack så mycket för din gulliga kommentar! Kram Sandra

Anonym sa...

Tack för tipsen på bloggar!
Åh, Fort Lauderdale, där var jag au-pair som 22-åring....

Ha en bra dag!

Anonym sa...

Vad avis jag blir... jag vill också haaaaa :) Trevlig helg! Kram kram.

Anonym sa...

Åhh vilken underbar liten sak!

Jag har mitt givna mål nu, det är att se till att få ihop till en riktigt fin systemkamera och börja "leka" igen.

Min familj suckar men vågar inte protestera;-)