lördag, januari 31, 2009

Månadsbilden januari 2009

Nu har det äntligen sjösatts, Camillas projekt Månadsbilden. Tanken är att vi i slutet av varje månad ska fota exakt samma ställe för att kunna följa årstidernas växlingar. Bilden ska sen publiceras den sista i varje månad. Ett jättebra initiativ av Camilla och det ska bli riktigt kul.
Mitt motiv togs den 27:e och är från Mariehemsängarna. En grå och mulen dag där t o m gräset i bäcken ser svart ut. Det blir kul att se hur det ser ut kommande månader.

Ha det gott därute.

18 kommentarer:

Karin Wijk sa...

Vilken fin liten fåra med vatten! Jag har också vatten med i min Månadsbild, tänkte att den finns ju kvar hela året;-). Ska bli spännade att följa din. / Karin

Anna of Dallas sa...

Och du har snö in din bild. En riktig Januaribild. Vad fint!

Camilla Alvén sa...

Hej Kerstin!
Du har verkligen valt en vacker plats, härligt med lite snö i januaribilden, skall bli spännande att se om jag lyckas få någon bild under året med snö i. Förra året fick vi snö i slutet av mars så det finns ju fortfarande hopp!
Ha en skön helg
Camilla

Sarah sa...

Ska bli roligt att följa denna bild varje månad! Ha det gott/sarah

Anonym sa...

Vad grönt och fint det var, vilken underbar kontrast!:))

Kram
Kristina

Anonym sa...

Glömde skriva att det varit grymt jobbigt med 200 kommentarer angående en tävling.
Har lärt mig skilja på agnet och vetet nu!:))
Kvalitetsläsare även om de är tio st är tusen ggr bättre än flera tusen som inte "bryr" sig.

Ha en trevlig lördag!:))

Mimmi sa...

Det lät som en riktig rolig ide:) skall bli roligt att se hur det ser ut sen :)
ha en bra dag

Maria Thorbjörnsson sa...

Ville bara tala om att jag e med på Månadsbilden 2009 och lägger den i min Trädgårdsdagbok

anna of sweden sa...

Jag säger som Anna i Dallas; en riktig januaribild.
Det ska bli kul att se hur den ändras under året.
Å, visst är det här med Månadsbilden kul!? :)

Karin sa...

Vilken härlig bild och extra kul att se en bild från norröver. Det är ju inte bara kul att se hur det växlar över året utan också mellan söder och norr i Sverige! Ha en fortsatt härlig helg!

Kram Karin

Ninni sa...

Spännande! Anatr att det kommer att se helt annorlunda ut i juli:)

Livet på Citronodlingen sa...

Hej,
jag har också hoppat på månadsbilden, det ska bli riktigt kul! Jag tar iofs bild på mitt motiv några gånger om året redan innan, men det ska bli kul att se till att ta varje månad och att följa alla andra vackra platser.
En riktig vinterbild det här, ska bli kul att se hur det ser ut framåt våren och sommaren!

Anonym sa...

OH! vilken fin bild!
Ska bli kul att följa den fåran.
Ha det så gott. Kram Nettan

Anonym sa...

Härligt! Det är mysigt med vatten i bilderna, det har ju jag med ;)

Photos by Storm sa...

Ska bli kul att följa din lilla bäck under året. Tyckte själv att det var svårt att välja motiv/Lis

Susanne sa...

Härligt vacker val av månadsbilden. Kommer bli spännande att följa. Kram

Jules sa...

Det här ser jag framemot! Våra härliga ängar :)
Där nere har jag letat bollar, du vet brännbollscupen ;)

Petra C sa...

Vackert! Det var en härlig månadsbild!