måndag, januari 19, 2009

Förändring del 2

Som jag berättade häromdagen höll maken på med nåt på övervåningen. Vad? Jo, när ungarna börjar flytta hemifrån blir det lediga rum över och nu har vi gjort om ett rum till kontor. Hittills har vi varit tvungna att ha datorn i sovrummet och hur kul är det? Så i lördags tog vi hit min dotter som fullkomligt älskar att montera ihop nya möbler. (Det ska helst vara IKEA men det här gick också.) Så hon och maken drog igång arbetet och så här såg det ut.

En del av fondväggen.

Massor av delar att bygga ihop och det där är inte allt. ;)
Samma sak här, det fanns ännu mer än det här som skulle skruvas fast.

Maken klurar på hur skenorna ska löpa.

Dottern skruvar fast dom.

De jobbar grymt bra ihop, dottern och bonuspappan. :)
Arbetsställningen är inte alltid den bästa men är man ung och fräsch så.....
Så hur blev resultatet då? Det visar jag under eftermiddagen. Nu måste jag ta hand om disken.
Ha det gott därute.

4 kommentarer:

Jules sa...

Å så fin fondvägg!
Ljust och fräscht.
Å så duktiga de är. Samarbete är a och o *ler*
Drutta inte ner i diskhon nu - för jag ser framemot att se slutresultatet.

Proforma sa...

Så fräscht det ser ut! Skynda dig att diska så vi får se resten!
Ha en bra dag!

Sarah sa...

Ska bli spännande att se hur det blir!

Elisabeth sa...

Vilken fin fondvägg! Fin tapet.
Det ska bli kul att se hur det blev. Du visar väl?

Jag har fått hjälp att designa min blogg, den blev jätte fin. Kolla in så får du se.

Du får ha det så bra.
Kramar till dig // Nettan