torsdag, augusti 28, 2008

Fågelbiten







I mitten på Juni tog vi lite gammalt bröd med oss för att mata fåglarna vid en damm här i Umeå. Ja, jag vet, det är lite varningsflagg som börjar hissas här. Det hör visst den äldre generationen till att mata fåglar i parken men vi börjar inskolningen till pensionärslivet redan nu. När man kliver ur bilen och börjar gå mot fåglarna så kommer dom vaggandes emot oss. De vet att när människor kommer då kommer också godsaker. Jag måste erkänna att jag kan tycka det är lite läskigt att sitta på huk och försöka fota när man har båda ankor, änder och gäss som är alldeles inpå en. Men det blev en hel del foton i alla fall. Ett är på maken när han blir biten i fingret, ja käre make, så går det när man inte är tillräckligt snabb. ;) Det sista fotot är på ett gäng irriterade fåglar som knyter upp (!) skosnörena på Freds skor när de inser att käket är slut. Det var alltså dags att packa ihop och dra därifrån innan de började gå loss på mig också.
Ha det bra därute!

1 kommentar:

Camilla Alvén sa...

Hahaha, så kan det gå! Samma sak hände mig och barnen när de var små och vi åkte in till stadsparken för att mata ankorna. Det blev lite panik när de villa rycka brödet ifrån barnens små händer.
Ha det bra
Camilla