torsdag, augusti 21, 2008

Det gamla livet del 1













Igår var jag och dottern ute på en fotorajd. Vi åkte till Gammlia här i Umeå som är en påminnelse om hur livet var förr. Med byggnader från 1700- och 1800-talet och hantverk så som det gjordes förr får man en god inblick i hur livet var på den tiden. Jag kan säga att kamerorna gick varma. :) Och vi hade riktigt tur för vi fick solen med oss på rajden. Idag hällregnar det igen. Suck...
Bilderna här ovanför kommer från Gammlia.
Eftersom jag tog lite drygt 300 foton kommer det mer senare.
Ha det gott!

12 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Kul att du delar med dig av foto-utflykten, alltid intressant att få se hur det var förr i tiden. Jag bor i närheten av Lund och på Kulturen i Lund finns hus från förr och en gammal kyrka som är väldigt populär att gifta sig i (tror att man får boka minst ett år i förväg). Tror att jag skall åka dit och fota en dag.
Ha det bra
Camilla

Kerstin sa...

Camilla: Ja, visst är det intressant. Så många saker som har en historia att berätta. Tänk om vi visste allt. På Gammlia finns även en kyrka som är byggd på 1850-talet. Bilder kommer på den med lite senare. :)

Vardagstugg sa...

Älskar att strosa runt på gammlia, så rofyllt och fint!

vad söt Rocky var =)


Annelie

Kerstin sa...

Vardagstugg: Visst är det rofyllt där och nu har dom förlängt säsongen så dom har öppet hela augusti vilket medför att det är lite mindre folk där och då är det riktigt skönt att strosa där.
Rocky är en riktig sötnos men han är också den mest påhittige av de fyra herrarna. Vi hittar saker på de mest fantastiska ställen. :)

londonhem sa...

oj vad trevligt det ser ut!!
kram
anna

Ellas Inspiration sa...

Men vilken rolig utflykt! Så kul att få lite historia på utflykten.

Härliga bilder!

Kram Karin

Helena Dovier sa...

Tack så mycket för din hälsning hos mig, kul att hitta till din blogg :-). Jättefina bilder från Gammlia!

Anonym sa...

Det är verkligen fint på gammlia :)

H A N N A S - F O R M sa...

Hej Kerstin! Tack för din kommentar! Ser att vi delar fotointresset och har likadan kamera...gillar den skarpt men skulle behöva ytterligare en...det lutar mot en 40d fast jag snaglar mot en 5d...men den får nog vänta.

Härliga bilder från utflykten!

KRAM
Hanna

Sarah sa...

Hej! Tack för din kommentar hos mig ;O)
Vad mysiga bilder!
Ha en skön helg :O)

Karins fotoblogg sa...

Tack för din kommentar hos mig! Låter som en trevlig fotoutflykt! Tycker att bilden från hemlig huset ser rolig ut, med ljuset från hålen!

Kerstin sa...

Tack för alla snälla kommentarer. Kul att få lite positiv feedback när man är en glad amatör. Måste säga till Karin att jag gillar också fotot på Hemlighuset. Det är taget genom en liten öppning i dörren men det blev riktigt bra.