måndag, februari 09, 2009

Snö, snö och så lite .... snö

Som ni vet har det snöat här. Och gissa om det har snöat!! Och det har blåst. Och det har varit kallt. Och oj vad det blev svårt för Rocky att kunna sitta och titta på fåglarna i fönstret. Snön sträcker sig upp över halva glaset i rutan.
Här sitter Rocky och sträcker på halsen för att kunna se ut.

foto:maken
Efter noggrant övervägande lämnar maken cykeln hemma idag.
På vårt tak ovanför ytterdörren har snön lagt sig så här fint.

Vår utomhuslykta har glas även ovanpå och det gör att det lyser väldigt fint genom snön.

Ja, här ser ni själva hur det ser ut på köksfönstret. Inte undra på att katten har svårt för att se ut.
Nu hoppas vi att snön drar bort härifrån och kommer tillbaka i november.
Hur ser det ut hos er?
Ha det gott därute.

9 kommentarer:

Proforma sa...

Vi har inte en endaste flinga här. Nu kan det kvitta med snö, den kunde kommit i julas, det hade varit mysigt!
Jag tycker i alla fall att det är väldigt vackert och det blir så ljust, även på kvällen.
Nu blir det sängen nästa... natti!

Malde sa...

Det är vackert med så mycket snö. Riktigt vackert. Här ser jag gräset genom snön...

Anonym sa...

Hos mig har termometern snöat igen vilket är lite dumt i dessa kalla tider. Som tur är har jag en på andra sidan huset också som jag kan kolla. Fint med lyktljuset som lyser genom snön. :)

Anonym sa...

Ja det har verkligen snöat!!
Här har vi dessutom alltid minst 5 grader kallare än inne i stan, och det har stormat här med, så FY så kallt det har varit!
Men nu skiner ju äntligen solen i alla fall!

Och som tillägg till din kommentar, ja oj vad jag ska fota!
Och det känns SÅ spännade och kul, pirrar riktigt i magen av förväntan!!

Ha en bra dag!
Kram1

Jules sa...

Ja jisses - himlen har varit öppen. Dina bilder är så fina. Idag är det så skönt - solen skiner. Jag hoppas det får vara så ett tag nu.
Har massor med kläder på mig. Dubbla sockar, raggsockar, tofflor - detta är bara vad jag har på fossingarna. Ser ut som en Michelingumma. Ska ringa hyresvärden...för klaga får jag kanske göra. Snöa in ska det ju inte göra.
Kramas

Anonym sa...

Oj-oj-oj...! Men man kan ju ändå inte låta bli att tycka att det är väldigt vackert! :-) Vi har också fått lite nysnö, men inte alls i såna mängder! Ett par centimeter - mindre än vad som kräver skottning. :-)

Ninni sa...

Jösses vad mycket snö! Klokt att lämna cykeln hemma det kanske hade varit bättre med längdskidor:)
Men visst är det vackert på bild!

Annika sa...

OK, nu kommer jag till Umeå!! NU...SÅ underbart!!
Vilka helt fantastiska bilder. SÅDÄR ska det se ut i februari!!

Anonym sa...

Oj! Vad mycket snö ni fått.
Som vanligt bjuder du på stämningsfulla bilder. Det gillar jag. Bilden på katten, Rocky var visst hans namn, gillar jag. Det bjuder på humor och värme!

Tack så mycket för dina kommentar! Jag är även intresserad att höra vad du tycker som amatör. Det är då man har nya fräscha ögon och har inte lärt sig en massa konstigheter om hur en bild ska se ut med mera.

Jag uppskattar alltid kommentarer men jag tror att även du vill ha lite mera än bara "Fin bild". Mera vad det är som åskådaren tycker att det är en fin bild.

Ha en fin dag i snön!
akson