måndag, februari 16, 2009

Dimma över älven

Vi har haft riktigt fint väder i några dagar nu och att kameran går varm är inte konstigt när solen vågar visa sig. Så i fredags åkte jag ut fotade lite här och lite där och tänkte till slut att jag tar några soliga bilder vid älven också. Men se det tyckte inte vädergudarna, det blev till att fota dimma i stället. Och det var vackert, dimman låg som en trolsk slöja över älven. Dessvärre syns det inte lika bra på bilderna eftersom dimman och isen på älven flyter ihop. Men det var vackert, jag lovar. :)



Ha det gott därute.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Det syns lite, men jag vet absolut vad du menar, det är helt fatastisk med dimman över is.
Hälsningar / ela

Proforma sa...

Jag tror dig! Kan ana hur det såg ut! Vackert!
Ha det gott!

Susanne sa...

Riktigt snyggt. Dimman förstärker den kalla kylan-känslan i bilderna. Kanonbra!!!
Du undrade över mina tulpanbilder..
Jag har klonat bort den fruktansvärt tråkiga stjälken i photoshop och lagt på ett filter över blomman som heter Crosshartch som man hittar under filtergalleri. Det svarta är en tröja som jag brukar ha som bakgrund. Kul att du tyckte om bilderna. Mvh Susanne

Anonym sa...

Ser hur dimman ligger där som ett flytande täcke över kylig mark.

Om du kommer till stan någongång, så får du klara Ikea själv. Men passar med ledig dag, så kan jag guida dej till andra platser.
Ha det

Camilla Alvén sa...

Snyggt, visst är det underbart att vara ute i dimman?
Nu snöar det här igen och jag som trodde att våren var på väg.
Ha det bra
Camilla

Myra sa...

Jag kan riktigt föreställa mig så häftigt. Du anar inte så jag kan sakna den vackra svenska vintern emellanåt. Ändå var det vintern och kylan jag klagade på mest. :)

Anonym sa...

jag arbetar på att fixa datorn, tro mig! Jag arbetar på det........

Anonym sa...

Åjo, visst syns det att det är dimma! Fast jag kan tänka mej att det var ännu mer storslaget i verkligheten - det är inte alltid så lätt att få kameran att återge motiven exakt... :-) Vackert hur som helst!!!

Trevlig kväll! :-)

Anonym sa...

Ja dimman är trollbindande, likadant här men då bor vi ju bara några min ifrån varandra så vädret är nog detsamma!!!

Mimmi sa...

ojm oj .det blev ju kanon snyggt med den dimma över:)
du sklal nog vara lite glad över att den kom ..för vilka fina kort det blev ..så trolsk och sagolikt ju :)

Annika sa...

Kerstin!! Bilderna är superfina!!
jag tycker dimma är tacksamt att fotografera i. Det mesta blir så fint, och trolskt!
Jag SAKNAR snön!! Jag skulle nog tycka väldigt bra om att bo i Ume, tror jag!!!
Ha det så gott!!

Ninni sa...

Den sista bilden med de små båt?husen är fantastisk. Jag kan förstå vad fint det är i verkligheten...
Kram Ninni

Veronica sa...

Fantastiskt vackert tycker jag!
Tycker känna igen sista bilden kan det vara vid ica Maxi. Har varit där flera gånger. Suttit och fikat vid stugorna. =)