söndag, februari 08, 2009

Fototriss - Doft/lukt

I somras fyllde jag 50. Ja, tro det eller ej men så gammal är jag. (Har svårt att tro det själv faktiskt.) Rummen i huset fylldes med blomdoft. De fylldes med stora och små buketter, enfärgade och mångfärgade, svagt doftande och starkt doftande. Och varje gång jag tittar på bilderna från den dagen så fylls näsan med alla dofter den dagen förde med sig. Från spa:t på morgonen, ansiktsbehandlingen, limousinefärden och grillfesten. Känner ni alla dofter nu?



Här finns fler doft/lukt bidrag.
Ha det gott därute.

27 kommentarer:

Anette sa...

Absolut! Visst känner man doften. Vilken härlig dag du verkar ha haft och blommorna var fantastiska! Själv har man ju fyra år kvar till den dagen......

sinneskatten sa...

Underbara bilder och att fylla 50 år det är något som är svårt att fatta.
själv gjorde jag det för 2 år sedan fattar fortfarande inte det *ler*

Anonym sa...

Blomdofter är ju tilltalande dofter. Och visst förknippar man minnen med dofterna. Du är ju rena ungdomen tycker jag. 50 är väl ingenting.En annan är drygt 10 år mera, men för det mesta känns det inte så gammalt.Min äldsta dotter är 45 så man är väl så pass ändå.
Ha de gött där uppe.

Anonym sa...

Det är verkligen ljuvliga bilder du bjuder på i din triss!
Hoppas resten av din söndag blir bra! Kramis

Proforma sa...

Det är en stor dag, just den födelsedagen, fylld med massor av dofter! Härligt med alla blommor man får... en rolig dag!
Jag firade den dagen för några år sedan (usch, vad mycket det låter) men i sinnet känner man sig fortfarande som hälften.
Ha en bra söndag!

Synnøve. sa...

Har själv två år dit. Man kan ju alltid hoppas på att få så mycket vackra blommor som du.
Gillar nog den sista bäst.
Kram Synne.

Ellas Inspiration sa...

Underbara sommarbilder!

Jag antog din utmaning förresten...

Hos mig doftar det också...

Kram Karin

Veronica sa...

Doften sprider sig ut genom rutan av dina vackra bbilder Kersin!!!
Lovley!!
=)

SysterLilli sa...

Så vackra bilder med härlig blomsterdoft. Speciellt det första fotot, det är så där lite extra vackert. :)

Grattis i efterskott, det verkar som du hade en mycket trevlig dag. :)
Själv har jag bara tre år kvar, men det är inget som oroar. Så länge sinnet är ungt har åren ingen betydelse.

Anonym sa...

Härliga blombilder, man känner dofterna ända hit!

/Caroline

Wickans värld sa...

Mmm, underbara dofter! Å underbara bilder.

Anonym sa...

Här doftar det gott och tilltalar ögat också.
Må så gott:-)

Photos by Storm sa...

Grattis i efterhand. Förstår att du njöt av alla blommor/Lis

Ninni sa...

Man är inte äldre än man känner sig vet du;)
Förstår att du fortfarande kan njuta av blomdoften via dina fina bilder. Foton är fantastiska att ha som minnen.
Må så gott!

Anonym sa...

Här är det inte bara doften av blommorna, utan hela härliga dagen.
Det låter alldeles underbart.
Ett minne att plocka fram, då och då.
Jodå, jag har passerat den dagen också! Fattar inte heller,L
Ha en skön vecka!

Rajson sa...

Vackra foton där doften känns långa vägar!
Tyvärr klarar jag inte av starka blomsterdofter, liljor, gula tulpaner mm.Tack och lov så finns då så många andra med mindre doft!

Anonym sa...

Visst kan jag känna doften och minnas firande...även om jag inte fick exakt samma sorts blommor som du. / Ninna / persiljeland.blogg.se /

Camilla Alvén sa...

Oh ja, visst känner jag doften ända hit. Det låter som att du hade en underbar 50-års dag.
Ha det bra
Camilla

Anonym sa...

Vilka vackra blommor! Stort grattis i efterhand! Låter som att du hade en kanondag när du fyllde 50! Hoppas att helgen har varit bra!

Karins fotoblogg sa...

Underbar tolkning Kerstin! Och nu har jag fått tummen loss gällande fotoutmaningen. Kika in hos mig så får du se vad det blev :)

Mimmi sa...

Jag kände doften hela vägen hit till karlstad:) så jag rusade till datorn för att kolla vart den kom ifrån:)och så var det från dig :D

Mimmi sa...

Jag hade 1/15 på slutertiden och 40 på F (bländer)
och 200 på iso.men när jag tog på halvmånan en annan gång var det 1/3 på slutertiden och 29 på bländaren :)

Jules sa...

Så härliga blommor du fick :)
Nejlikan gillar jag bäst <3

Jah Hollis sa...

Man är inte äldre än man känner sig. Och du är inte ensam om att ha nått denna magiska gräns. :-)
Jag är övertygad om att de vackra blommorna skänkte rejäl väldoft på högtidsdagen.

Anonym sa...

Fräscha och uppmuntrande blombilder! Blir mest tjusad av den sköna nejlikan. Det drog ut på tiden för mig att fixa veckans fototriss, men nu finns den på plats i bloggen. :)

Anonym sa...

Det finns dofter man aldrig glömmer och dina sommarblommor doftar ända ner till Skåne.. kalasvackra:-)
Ha de fint

Milla sa...

Visst känner jag dofterna! Översta bilden tilltalar mig mest med sina härliga färger!