måndag, december 29, 2008

Slalom

Jag har fått låna ett objektiv av dottern och igår åkte jag ut och testade det. Jag styrde kosan mot slalombacken som finns här i stan. Det är ingen stor backe men tillräckligt för att folk ska kunna stilla sitt behov av att susa nerför den vita backen. Objektivet är verkligen bra, man kan fånga upp motiv från långt håll, men jag skulle ha haft stativet med mig. Många av bilderna blev suddiga men en del lyckades i alla fall. Det hann börja skymma när jag kom dit så himlen har fått en läcker färg.





Tilläggas bör att jag åker inte själv. Jag vill leva ett tag till. ;)
Ha det gott därute.

6 kommentarer:

Pia sa...

Hej och tack för kommentaren igår på Fototrissen!! Härliga vinterbilden du fångat! Ser mysigt ut!! Dina "kroppsdelar"-foton var helsköna och väljer faktiskt alla som favorit!! Må väl och Gott Nytt År önskar jag dig!!

Camilla Alvén sa...

Oj vilken härlig färg himlen har!
Ha det bra
Camilla

Anonym sa...

Men vilka läckra färgkontraster det blev! Bilder blir som konstverk i sig. Eller är det att man ser på omgivningen på ett nytt sätt. Vad roligt att du exprimenterar och prövar dig fram!
Ha det så gott.

Proforma sa...

Härliga vintriga bilder! Jag har varit i fjällen och åkt skidor en (1!) endaste gång i mitt liv. Det var jättekul då men idag skulle jag aldrig ställa mig på ett par skidor!

Anonym sa...

Läckert Kerstin.. stativ.. det ska jag köpa, för det har jag inget.
Köpte ju en liten en.. som jag frågade och ni tipsade om..
Canon IXUS 870 IS, digitalkamera, men har inte börjat använda den ännu.. Ingen frost.. ingenting fint o vackert här nere i Skåne:-(
Ha de bäst Gott Nytt År på dig

Photos by Storm sa...

Vilka härliga kvällsbilder från skidbacken. Är det möjligen Bräntbergsbacken? Heter den inte så? Där åkte jag skidor under min studietid. Bodde en period på Mariehem så det var bara att promenera dit. Fantastiska minnen. Gott Nytt År/Lis