lördag, december 20, 2008

Dimma

Igår kväll låg dimman lätt över kvarteret. Jag satte kameran på stativet och gick ut. Utanför vårt hus står en gatlykta som var omsluten av dimman. Satte igång kameran, gjorde en del inställningar och tryckte av med fjärrkontrollen. Ville fånga det läckra med dimman runt lyktan. Men så blev det inte alls. Inställningarna var inte alls rätt utan resultatet blev så här........läckert. En gatlykta utan stolpe som verkar sväva i luften. Ett UFO ska till att landa. ;)

Med rätt inställningar blev det så här. Ljuset gör att dimman "försvinner" lite grann.

Så här såg kvarteret ut på lite avstånd. En grå lätt dimma som har lagt sig som ett tak över husen. Snö har vi men den är numera bara ett islager. Det har regnat efter snön föll och nu är allt fruset och fruktansvärt halt.
Hoppas på lite snö så det blir "mjukare" ute.
Ha det gott därute.

6 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Hej Kerstin!
Gillar den översta bilden på "ufot", helläckert!
Önskar dig en härlig helg
Kram
Camilla

Sarah sa...

Hej! Gillar dimma, det blir sån mystik i tillvaron. Hoppas du får en fin 4:e advent.
Hälsningar Sarah

Proforma sa...

Det första fotot ser verkligen ut som ett ufo, hihi!
Så ni har också regn, hos oss blåser det också, tror inte vi får någon snö till jul!
Har börjat pynta idag, granen är inne dock inte klädd ännu, skinkan är klar, några tomtar har fått komma ner från vinden... julen kryper närmre inpå! Mysigt!
Ha en trevlig lördagskväll!

Lilla huset på prärien sa...

He, he... jag tänkte nog att folk skulle dra lite efter andan. Det gör jag när jag läser om alla fantastiska julkreationer folk ute på bloggarna fixar till. Inte jag... jag fuskar så mycket jag bara kan - förutom köttbullarna... de måste vara hemmagjorda ;)

Kram Jenny

Fake cake sa...

Ja jag visste det;) att det är så ufon var gjorda!!!

Ni verkar ha mysigt väder i Jul förstår jag så avundsjuk jag är på er.

Ha en fin fjärde advent

Veronica sa...

Hej Kerstin!

Tack fòr din kommentar pà min blogg.. Gillar dina kort, det àr svàrt att ta kort i dimma. Men det sista kortet tycker jag blev bra :)

Ha en riktigt god jul!