lördag, december 13, 2008

Det som göms i snö

Igår slog förkylningen till hos mig. Nyser som aldrig förr, snorar och hostar och under tiden så föll snön utanför fönstren. Suget efter att komma sig ut och fota vårt vackra vinterlandskap bara växte. Men ju mer det växte desto mer växte förkylningen så det var bara att resignera och konstatera att "i morgon är jag frisk och då blir det fota av". Ja jag är långt ifrån frisk idag och ute har det vackra vinterlandskapet börja tina bort. Med plusgrader därute så droppar det från både tak och träd . Då klev jag i jacka och skor och gick ut på altanen för att hinna fånga det som fanns kvar av snön i alla fall. Och när jag står där med kameran så bestämmer sig naturen för att jag inte ska vara ute. Syrenen tycker det är kul att släppa av lite blöt snö innanför jackan. Nu tänker jag vara inne resten av dagen och kurera mig.

Vårt fågelbord dignar av snö men av mat syns inte ett spår. Hallå maken, hur går det med inköp av fågelmat? ;)

Vårt fantastiska träd som igår hade snötyngda grenar. Idag är det mest vatten som tynger dom.


Cyklarna har snöat in.

Jag önskar er alla en fin och avkopplande Lucia.
Ha det gott därute.

6 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Krya på dig Kerstin!
Vad mycket snö ni fått, synd att den redan töar bort.
Ha en skön lucia
Kram
Camilla

The Hanssons sa...

Jaaa....krya på dig snabbt. Vad har du för kamera?
ha en skön lucia

ohiokramar

Anonym sa...

Vad fin din blogg har blivit. Jättemysig.
Ha det bra
Kram
Kristina

Proforma sa...

Så mycket snö ni har, vi har bara några vita fläckar! Det blir så mycket julstämning om det är snö.
Typiskt att bli sjuk nu, så här när man oftast har mest att göra.
Krya på dig!

Ellas Inspiration sa...

Vilka fina bilder!! (som alltid...)

Tack för dina gulliga rader om min dukning!

Krya på dig!

Kram Karin

Anonym sa...

Vilka fina foton du har tagit, Kerstin. Men vad förvånad jag blir när jag ser att snön tianr hos er. Här är det kallt och snöigt. Men det kan fort ändras!
Ha en skön kväll!

Ps Krya på dej snabbt!!!! DS