måndag, juni 07, 2010

Kosläpp

Igår besökte vi en bondgård för att vara med om när kossorna släpps ut på grönbete.
Vilken känsla det är att se dessa stora djur hoppa och studsa runt i ren och skär glädje.
Mitt i allt skuttande finns tid att stanna upp och njuta av solen.
Kvigorna som redan fanns ute stod och tittade på sina dansande kompisar.
Inte var de tysta heller, det råmades en hel del i kohagen.
Jag tror de sjöng:
"Nu är det sommar, nu är det sol
nu är det koskit i hagen....."
Ha en fin måndag.

8 kommentarer:

mimmi sa...

Men .. himla så fina bilder :) så full av glädje .. så härligt att se:) man riktig hör hur glada de är :) underbara bilder :)
kram

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Koseligt = mysigt fast på norska

AnnaKK sa...

Ja, visst är det härligt att se dem på det här viset! :-D Fartfyllda foton, som man blir glad av!!! Mjölk är livet, eller vad det hette i en slogan en gång i tiden. :-)

Tack för din röst!!! :-)

Camilla Alvén sa...

Härligt med lyckliga kossor!!!

Rädisorna smakade faktiskt gott MEN det luktar förfärligt när man öppnar burken, varför vet jag inte...

Ha det bra
Kram

anna of sweden sa...

Vilken glädje! Och vilka härliga bilder!

Anne-Lie sa...

Vilken glädje och energi du förmedlar i bilderna!

Maria Thorbjörnsson sa...

Rena Vilda Västern..och den där på sista bilden som råmar ut sin glädje..ha det..Maria

Proforma - Irene sa...

Sååå många gånger jag tänkt att vi ska titta på när kossorna släpps ut men det har inte blivit av ännu!
Förstår att de är glada, det är ju vi med när värmen kommer och man kan vara ute mer!

Du har en award att hämta hos mig!
Ha en fin tisdag!