tisdag, september 22, 2009

Tisdagstema - Grönt är skönt

Hej alla vänner!
Efter att ha varit utan internet sedan i söndags kväll är jag åter tillbaka på bloggbanan.
Så jag börjar med dagens Tisdagstema - grönt är skönt.
I söndags var vi ute i skogen i jakt på lingon.
Det blev inte mycket lingon men desto mer bilder. :)
Hittade bl a flera sorters mossa och här har vi en som sög till sig blicken.
Den har små "blommor" som spretar uppåt ur den mjuka gröna sköna mattan.
När jag hittar sån här mossa får jag alltid lust att dra fingrarna genom den.
Här hittar du fler bidrag.
Ha det gott därute.

18 kommentarer:

Pialotta sa...

Så du har oxså haft datorproblems.. här var det min skärm som helt plötsligt blev kolsvart, men nu så har jag en fantastisk skärm, Dell i 23 Tum.
En sådan skillnad från en 21-a.

Ja du Kerstin, det är härligt när man hittar den gröna sköna mattan och inte bara gran och tallpiggar;-)
Så vackert.. hos mig är det mycket som vanligt.. är det jobbigt att få upp min sida tro.. har jag för mycket bilder där nu som stör? tala gärna om det för mig:-)
Ha de gott kram/Pialotta

Pia sa...

Tjusigt!

Randi sa...

Härlig bild! Blir riktigt avis - lingon!!!! Vilken lyx - här finns inga alls!

Mimmi sa...

vackert:) och ja . man kan nog känna att man vill köra sina finger emellan:D
Va tråkigt att vara utan internet..och så länge..men samtidigt .. då får man ju annat gjort:)
Här är det blåsigt...regnigt.. och kallt...riktigt höst väder:)
kram

B i r g i t t a sa...

En riktigt vacker bild - skogsgrön skön matta :)

Anneli sa...

Jag förstår känslan av att vilja dra fingrarna igenom mossan för det ser så härligt ut! Dock är det inte lika härligt som det ser ut! ;O)) Så skönt för dig att du fått tillbaka internet så du kan vara med i datalivet igen! Det blir lite tomt utan!

Ha en fin dag!

christina sa...

Hej Kerstin! Jag tyckte väl att du varit osynlig ett tag. Men du komemr starkt idag med en jätte vacker bild! Måste bara ut i skogen och fota när jag ser den!!

kram Christina

Vardagstugg sa...

fin bild =)

Skönt att allt det tekniska funkar igen =)

Kram Annelie

Speja sa...

Den bilden vill jag kliva in i. Som en egen liten sagovärld...

Ha det så fint.
Kram
Speja

Anonym sa...

Himla fin bild. Det lönar sig att få näsan långt ner till marken ;)

Jag har nåt på min blogg för dig att hämta!

Lissen sa...

Jag förstår precis din känsla, när du går där i skogen och ser det gröna i alla mjuka nyanser. Ibland brukar jag stanna till blixtsnabbt när jag ser ljuset silas sig, så fint. Mjukhet över din sköna gröna bild!!!!! Ha en skön kväll!

Skönt att datorn fungerar igen!

Veronica sa...

Men så fin bild du tagit, Jag känner doften ända hit!!
=)

Klimakteriehäxan sa...

Fin grön bild. Och skön. Den där sortens mossa pratades det om på biologilektionerna, minns jag, men vad hette den nu igen????

Anne-Lie sa...

Nog var det grönt och skönt alltid! Läcker bild!

Fia sa...

Jag tycker också att många arter av mossa lockar att dra fingrarna igenom. De ser så mjuka och goa ut.

Proforma - Irene sa...

Jag vet precis vad du menar med att dra fingrarna igenom. Mossa ser ju så mjuk och inbjudande ut. Var på jakt efter svamp i söndags och såg flera sorters mossa... det måste ju finnas hur många sorter som helst!
Ha det gott!

Viola sa...

Herlig bilde av grønn mose! Mose er så vakkert og rent :)

AKO sa...

Jag har minsann fotobevis för att du gillar att fota mossa. Men jag förstår det! På nära håll är det riktigt vackert!