torsdag, oktober 23, 2008

Temavecka - svartvitt

Temat svartvitt fortsätter hos Tankebubblor. Vårt internet har varit trasigt så jag lägger in för två dagar på en gång.
Igår var temat "Prylar".

Det här är ett konstverk som finns i Umeå hamn. Fullt med prylar är det i ställningen, bl a små klockor.

Här är en pryl jag inte kan vara utan. Vad vore jag utan musik?


Temat för idag är "Människor". Här är det gott om människor.

I början av juli åkte jag och min man till Göteborg för att se "The Boss" - Bruce Springsteen. Nya Ullevi var fullsatt båda dagarna och stämningen var fantastisk. Vi hade turen att få biljetter till lördag som var konsert två, vilket sedan visade sig vara den allra bästa konserten enligt de som såg båda föreställningarna. Kvällen var rent ut sagt magisk. Har aldrig varit med om dess like och trots att vi hade ståplats på innerplan fick man "ståpäls" när man insåg att inte en enda av de på sittplats satt. Alla stod upp, klappade, stampade och sjöng med, 60.000 människor fick hela Ullevi att gunga!! Magiskt....

En vecka senare var vi på hemmaplan och tittade på Robert Wells och Rhapsody in rock. En bra konsert rätt igenom men på nåt sätt kändes det som att vi skulle ha sett den innan Bruce. Allt annat förbleknar i jämförelse. :)
I morgon är temat "Människor". Hoppas att internet funkar då. ;)
Ha det gott därute.

2 kommentarer:

Sofie sa...

Vilka bra konserter ni verkar ha varit på, eller jag kan iallafall föreställa mig att dom var bra! Själv går jag på konsert och andra musikföreställningar alldeles för sällan trots att jag själv har stått mycket på scen och sjungit/spelat piano samt är en riktig musiknörd. Konstigt hur det kan te sig :) Fina bilder och bidrag till temveckan! Kram, Sofie

Anonym sa...

Jag var på en The Boss-konsert på Stadion, Stockholm år 88 och upplevde den på samma sätt som du år 2008.

Skönt då att du fått ordning på din dator.

Vi hade lite av samma tanke bakom val av motiv människor, tror jag.
Umeås hamns "fågelbur" är häftig.