fredag, oktober 31, 2008

Fredagsfärger - Vit

Dagens fredagsfärg är vit och eftersom jag de senaste dagarna har visat både snö och frost så använder jag helt andra bilder i dag. (Men det snöar här ute.) En jättefin ljusstake som vi fick i bröllopspresent. Tillverkad på glasbruket här i Umeå och med ett utseende som för tankarna till en björk. Björkarnas stad, ni vet. ;)
Den här stenen hittade jag i en liten charmig butik i Örebro i somras. Vad tycker ni, behövs det inte lite galenskap i ett förhållande?

Under en promenad såg jag denna blomma som växte alldeles vid tomtgränsen till ett hus. Jag tycker den är riktigt läcker och så klart drog jag fram kameran på en gång.
Ha en riktigt skön fredag.
Här hittar ni fler bidrag på dagens tema.

25 kommentarer:

Photos by Storm sa...

Vilken fin ljusstake. Och roligt när den kommer från ett lokalt glasbruk. Och björken passar ju perfekt för din stad. Ha en skön helg/Lis

Anonym sa...

Ja ljusstaken var jätte fin och den lilla stenen var underbar med sin text.

Mvh Marie =)

Pia sa...

Vacker ljusstake!! Härligt med orginalitet på saker!! Happy Hallowen!

annette sa...

Så underbara saker Du visar idag på temat vitt, alltid kul att också få lite historia bakom bilderna!

Ha en jätteskön Helg!


//annette

Anonym sa...

Härliga bilder du visar. Blommarna tyckte jag mycket om. Vad bra att du har kameran med dig. Har en härlig helg / ela

Anonym sa...

Jättessnygga vita bilder... underbara. Favorit blir då nummer 2...

Anonym sa...

Tack igen...

Anonym sa...

Jag som egentligen inte är så förtjust i prydnadssaker faller direkt för den där ljsstaken - så häftig!!! :-)

Stenen är hur söt som helst, dessutom!

Trevlig helg!!! :-)

Paula sa...

Åh vilken underbar ljusstake..

Anonym sa...

Fina och orginella bilder! Ljusstaken var vacker och visst behövs lite galenskap. :)

Proforma sa...

Fin ljusstake, passande för björkarnas stad! Kär och galen... absolut, ibland måste man vara lite crazy :)
Ha en trevlig Halloween, akta dig för alla spöken, ladda upp med godis!

Anonym sa...

Originell vas! Blommorna var också intressanta, udrar vad det är för slag.

Anonym sa...

Fint minne av bröllopsdagen är den vita ljusstaken, som passar till din stad. Klart kärleken ska ha en uns av härlig galenskap!
Roligt att du gillade att kika in hos mej!!!!
Ha en skön helg

Della sa...

Undrar vad det är för blomma. Den ser intressant ut!

Anonym sa...

Jättefin ljusstake!
Har själv bott i björkarnas stad =)
Gillar stenen!!!
Har laggt ut en till bild eftersom jag har strulat med länkarna så...att jag aldrig lär mig.
Välkommen in och kika om du vill!

Ninni sa...

Du fick ihop en lite annorlunda samling! Fina saker alla tre och visst är blomman riktigt läcker!
Ha en skön helg! Kram Ninni

Namn: Eva sa...

Du har alltid orginella objekt!!! Snyggt!

Happy Halloween!

Anonym sa...

Javisst ser ljusstaken ut som en björk! Och fin var den också.

Galenskap behövs både i äktenskapet, med barnen och på jobbet:)

Lotta 8`) sa...

Trevliga bilder på vita ting och den där blomman vet jag namnet på - Silverax gissar jag att det är och de har fina vackra stänglar med många, små vita blommor - tror det är den... :) Ha en riktigt härlig helg 8`)

Anonym sa...

Jättefina bilder på temat! Ljusstaken var läcker och stenen med text så fin. Ha en bra helg! /Anette

Anonym sa...

Vilken vacker ljusstake, de andra bilderna var också fina men ljusstaken var otrolig

Anonym sa...

Väldigt fina bilder alla tre. :) Ljusstaken är verkligen fin.

Ha det bra!

Jah Hollis sa...

Jasså, det finns ett glasbruk i Umeå?
Det hade jag inte en aaaaning om. :-)
Växtbilden är min favorit.

Lilla huset på prärien sa...

Vilka underbara bilder - gillar särskilt stenen för det var ju så kul skrivet! Det behövs verkligen lite galenskap... det tror jag finns i alla äktenskap *ler*

Ha en skön helg!

Kram Jenny

Sarah sa...

Åh vilken fin sten! Stämmer så bra, ha en fin helg. Hälsar Sarah