torsdag, oktober 30, 2008

Snö

Första snön har kommit. Eller är det rimfrost av extra kraftigt slag? Hur som helst är det vitt på marken idag. Så ser det ut hos oss just nu.



I tisdags var jag ute på morgonen och fångade frostens grepp om vår natur. Här är resultatet.

I en spricka i asfalten har vattnet frusit till is.


Kylslagen ljuslykta som hänger i trädet.


Mitt favoritträd som är lika vackert året runt. På sommaren brukar jag sitta under trädet och läsa böcker. Till advent blir det klätt i ljusslingor och så njuter vi av det från köksfönstret. Men visst är det extra vackert nu?


Fruset lönnlöv på gräsmattan.



Den enda blomma i rabatten som fortfarande stod i blom när frosten slog till.


En sedan länge överblommad rudbeckia.
Nog är det lite kallt här men vackert. :)
Ha det gott därute!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastisk fina bilder du visar idag, som alltid. Tycker om dina fot. Har en fortsatt bra dag / ela

Anonym sa...

Upps, jag menar ju foto .... inte fot så klart ....

Anonym sa...

Jättefina bilder, man kan inte tro att du trots allt är en nybörjare !
/Gubben

Proforma sa...

Jättevackra bilder men hu! vad kallt det ser ut. Jag som älskar värmen!

Annika sa...

Jättefina bilder!
Gillar det kyslagna. Skönt att få lite snö, eller?

Fake cake sa...

Nämen va säger du !?! sån kyla med lite snö ni fått. Men såååå vackra kort du tog så välkomnar jag vintern. ja trädet var då sannerligen vackert.

Kram Lotta

Sarah sa...

Vackra bilder du bjuder på Kerstin. Här lyser snön med sin frånvaro. Men kylan har kommit! Hälsningar Sarah

mia dh sa...

Jättevackra foton, ha en fin fredag med och jo lite galen måste man nog vara ibland, bara lite iaf. Kram kram