måndag, oktober 27, 2008

Utmaning

Kristina på "En andra chans" utmanar mig.

Regler;
* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
* Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

Så här kommer lite info om mig, en del mindre smickrande kanske men håll till godo.

1) Jag är tokig i ljus och servetter. Men jag är inte ensam och det känns bra. Räck upp en hand alla ni som kan åka till Ikea utan att köpa ljus och servetter. Se där ja! Mörkret la sig över Sverige av alla händer som åkte upp. :)

2) Jag har en tendens att ha lite tung högerfot när jag kör bil. Har hittills inte gett mig böter och så ska det förbli. ;)

3) Jag älskar böcker och musik. Utan dem vet jag inte hur livet skulle se ut. Trist antar jag.

4) Jag fullkomligt HATAR strumpbyxor. Det händer emellanåt att jag tar byxor i stället för kjol när det är lite finare klädsel som gäller bara för att slippa det där h-vetesplagget.

5) Har trots att jag haft körkort i 30 år inte fått göra ett alkotest en enda gång. Jag som faktiskt vill blåsa får aldrig göra det. Har t o m frågat polisen om jag kunde få blåsa när jag satt som passagerare, men dom sa att dom inriktade sig bara på förarna den dagen. :)

6) Jag älskar choklad. Inte mörk, ljus ska den vara. I många former får den komma, det gör inget. Men av mina former att döma borde jag nog lägga chokladen på hyllan innan vågen börjar jämra sig när jag ställer mig på den.

7. Jag har tomtar på loftet. Under ett antal år samlade jag på tomtar, vilket jag på grund av utrymmesbrist var tvungen att sluta med. Ett par hundra har jag i alla fall och det får räcka.

Så, nu vet ni lite mer om mig.

Nu utmanar jag föjande:
Tjohalia
Syssla
Camilla
Linda-Marie
Annika
Marianne
Annelie

4 kommentarer:

Marianne sa...

Klart jag nappar! Men det får bli senare i kväll eller i morgon, plikten först : )

Så många fina foton du har av hösten! Det kan jag inte åstadkomma här inte. Men i morgon hoppas jag få en del foton från koptiska och islamska Kairo.

Kram!

Annika sa...

Hihi!!
Ja, jag nappar också! På onsdag eller så!!
Strumpbyxor...hehe, ett av minafavoritplagg, och jag menar det av hela mitt hjärta!! Speciellt täckande strumbyxor. Jag har oftast kjol och alltid täckande strumbyxor på vinter och höst.
LJUS!!! JA, jag räcker upp handen---You betcha!!!
Kram!!

Anonym sa...

Chokladen skall man aldrig ge upp!
Kul att du svarade, nu fick jag veta lite mer om dig!
Kram
Kristina

Anonym sa...

Pkt. 7; "Tomtar på loftet"......He-he-he.......om det någon gång behövs ett karaktärsvittne i denna fråga så.....;) !!!!!!!
/Gubben