söndag, oktober 19, 2008

Fototriss - Skyltar

Idag har vi inte väder för att vara ute och hitta bra skyltar till dagens tema. Sån tur att jag har lite i arkivet.

Jag har, som mina anhöriga gärna påpekar, ett väldigt dåligt lokalsinne. Som en blind höna ungefär. Kan ni då förstå hur det skulle gå om jag skulle försöka att på cykel hitta med hjälp av den här skyltningen?

Här säger jag bara: Yippie, förbud att sporta!Visst innebär det att jag kan kasta mig på soffan och käka praliner utan dåligt samvete? ;)



Till sist en väldigt vacker skylt på en väldigt vacker plats. Rastplatsen som jag visat bild på tidigare.
Fler bidrag hittar ni här.
Ha en trevlig söndag.

29 kommentarer:

Anonym sa...

Andra bilden var ju roligt! har en bra söndag / ela

Husbilen Credo sa...

Bra triss Du fått ihop gillar dem alla tre - men sista bliden lockar till sommartankar igen så den har det lilla extra.

Tack för kommentaren hos mig.
Ha en fin söndag!

Anonym sa...

Härligt! Vilket kul inlägg. Jag gillar översta bäst. Ha det så bra.

Anonym sa...

Hi, hi - jag kan också virra bort mig och hoppas då att inte råka ut får skyltar som dina festliga.
Fast den understa är väl klar och tydlig - om inte torpet är rivet?

Anonym sa...

Jättefina bilder på skyltar alla tre. Min favorit blir den sista.
Kramis

Anonym sa...

Gillar vinkeln på första bilden!

Synnøve. sa...

Nummer två blir min favorit hos dig.
Klems.

Benita sa...

Härliga skyltar alla tre. Den första får bli min favorit.

Anonym sa...

Haha, jag kan inte välja mellan sportförbudsskylten och den något förvirrande om Sverigeleden. Båda är små pärlor i skyltdjungeln. Tack för dem.

Ingrid sa...

Vilka fina skyltar. Den där cykelskylten var ju häftig.

Tack för att du tittade in till mig!
Kram och ha en fin söndag./Ingrid

Anonym sa...

Andra bilden var rolig men eftersom jag älskar sport så blir den inte min favorit. Nej, det blir den sista, så fin.
ha det bra åsa

Malin sa...

Den där skylten mot sportförbud skulle man se lite oftare! Eftersom jag inte heller gillar sport så är den min favorit!

Ninni sa...

Den andra bilder passar också mig:) Annars gillar jag nog den tredje bäst...det ser så lugnt och fridfullt ut.
Ha en skön söndag!

Erica sa...

Min favorit är första bilden :)
Ha en fortsatt bra dag!

Anonym sa...

Haha! Det där med lokalsinne känner jag igen mig i. Själv är jag helt utan det...
fina bilder du har tagit! Såg i presentationen i högerspalten att du har ett nytt intresse i fotograferandet. Vad skoj! Lycka till med det!

Anonym sa...

Väljer nummer 2, den finns hos mig med. hahaha. Har det bra.

Pia sa...

Sport förbjudet är en underbart kul skylt! Vinner för mig! Ha det gott!

Anonym sa...

Hehe.. att cykla efter första skylten.. ja då kommer man ju vart som helst.. inte lätt.. ha det gott..Monica

Anonym sa...

Fina bilder allihop!
Bäst gillade jag den tvetydiga Sverigeleden... Kommer man fram, tro?

Anonym sa...

Den sista bilden så lugn och fridfull, den i mitten så rolig, den första får mig att fundera åt vilket håll man ska gå.
Alla tre blir självklart favoriter.

Anonym sa...

Sportförbudet var ganska rolig ;)

Anonym sa...

Jag skrattar när jag ser första fotot och du skriver att du har dåligt lokalsinne, inte sämre än mig. Jag har till och med sprungit "vilse" efter vårt elljusspår, sambon fick springa tilbaka och leta efter mig, var väl rädd att jag fått en "hjärtattack".

Jag följde ju snitslade och väl utmärkta banor men valde fel väg hela tiden så min motionsrunda blev betydligt längre än planerat.

Förbjudet att sporta, det kan jag verkligen fundera över hur den skylten uppkommit, men kul i alla fall.

Tredje är fin och det skulle vara intressant att se mer av snickeriet.

/Avsändare Margareta

Anonym sa...

Fina skyltar! Gillar första bilden bäst! Kramen

Anonym sa...

Den första hade en intressant vinkel och blir därmed vinnaren.

/Zippo

Anonym sa...

Cykelskylten var ju kulig. Inte alls lätt att välja rätt väg där inte! Men jag gillar också den sista, som ser så mysig ut.

GANSKA LAGOM sa...

Åh! En sån där sportskylt skulle jag kunna tänka mig att ha hemma i vardagsrummet! =) Den blir min absoluta favorit. Tokrolig!

Wickans värld sa...

Men snälla Kerstin!! Det förstår du väl... det beror på om du ska hit eller dit (den första bilden)!!
Ska du hit då tar du det hållet, ska du dit det andra. Om det står samma sak på den vi inte ser - då är det väl om det inte spelar någon roll vart du ska!! (Lite Nalle Puh- filosofi!!)

Från en till virrhöna (som säkerligen skulle kunna gå vilse i Umeå...)

Anonym sa...

Jättefina bilder på skyltar. Min favorit blir den sista bilden, härlig bild :)
Ha det bra!

Jah Hollis sa...

Fina skyltar. Kan tänka mig att det finns en och annan som skulle kunna använda mittskylten när det blir för mycket sport på tv:n hemma.