söndag, augusti 31, 2008

Mänsklig pyramid


Vid lunchtid igår ramlade min yngsta dotter in med fem kompisar i släptåg. "Ta ett kort på oss, vi ska göra en mänsklig pyramid", hojtar hon. Nu pratar vi inte om småbarn, det här är ungdomar som pluggar på universitetet här i stan. Hon har just börjat andra året av sina fyra och det innebär att hon och hennes klasskompisar är faddrar för de som börjar "ettan". Det i sin tur innebär en himla massa lekar och aktiviteter och en himla massa fester. Igår var det tävling och det var ingen lätt match. Här hemma byggdes det en mänsklig pyramid, vilket gav 100 poäng, (fotot ovan), sen skulle de bl a hitta en ambulans med en patient i (lycka till med det) och de skulle fotas sittandes i en brandbil. Sen behövde de en bil för att göra burn-out!! (300 poäng) Vi har två, tack och lov att en är lite äldre så de fick låna den. Enligt tävlingsreglerna var de tvungna att få fram både rök och svarta streck i asfalten. Ojojoj..... Vi har inte fått tillbaka bilen ännu, behöver vi nya däck månntro? De har kul i alla fall och det syns ju på fotot. (Lite suddigt, men de var inte riktigt stilla.)

Ha det gott därute.

5 kommentarer:

Fake cake sa...

Hej Kerstin!

Tackar för dina kommentarer hos mig. Du har ju en jättrevlig blogg. Gud va god din marängtårta ser ut då...

Återkommer gärna hit igen...

ha en bra dag! Kram Lotta

Proforma sa...

Känner igen det där... Min son har precis börjat ettan på universitetet och de har haft förberedande lektioner på dagen och aktiviteter och fester på kvällen i två veckor nu. Avslutades igår kväll med "finsittning" och på måndag börjar riktiga pluggandet! Visst skulle man vilja vara med!
En skön söndag önskar jag dig med!

Lilla jag sa...

Haha, jag skrattar så jag dör.:)

Vardagstugg sa...

hej hej!
Vilken rolig grej att bygga en mänsklig pyramid!
Kikade på ditt inlägg om kräftskivan och plötsligt ser jag ju lilla A! Jag har ju jobbat i hans klass sen han gick i förskolan nu fram till tvåan. Har varit assistent till en i hans klass. Sa hej då till dom i fredags! Hälsa till honnom nästa gång!

Trevlig kväll

Annelie

Helena Dovier sa...

Tack så mycket för din kommentar hos mig! Härlig bild på den mänskliga pyramiden :-).

Ha en bra start på veckan!

Kram från Helena