lördag, augusti 30, 2008

Hjälp


Den här väskan köpte jag på Duka häromdagen och tyckte den var riktigt fin för att vara en tygväska. Den kostar blott 20:- och pengarna går till "de utsatta" i Umeå och det ställer jag gärna upp på. Motivet är den klassiska björken (björkarnas stad, ni vet) och så texten som man kan läsa på två sätt. Antingen läser man Ume eller så läser man home. Fiffigt, eller hur? Vi som inte tillhör de utsatta i samhället har en tendens att rusa fram genom livet och köper det vi vill ha, äter det vi tycker är gott och sover i en skön säng om natten och det är lätt att glömma att det finns de som inte har det så bra. Att köpa en väska är ett enkelt sätt att hjälpa de hemlösa i vår stad. Ha en jättebra dag.

4 kommentarer:

Marianne sa...

Bra gjort! Jag brukar alltid köpa Situation Stockholm när jag är där, i samma syfte.

Annika sa...

Jättebra! Snygg är den också!

Anita sa...

Fin väska.. och det var ju fiffigt med ordleken som dekoration. Och det är så sant det där att man lätt glömmer hur bra man har det. Fast här i USA behöver man inte titta så långt för att se riktig fattigdom och elände så man blir ju påmind dagligen.

Camilla Alvén sa...

Fantastiskt bra idé med väskorna, dessutom miljövänligt! Snygg är den också. Jag köper alltid Aluma, nere i Skåne heter de hemlösas tidning så.
Ha det bra
Camilla