tisdag, juli 28, 2009

Tisdagstema - oops!

Du satt där vid strandkanten och njöt av solen.
Jag passerade i bilen.
Stannade, backade tillbaka och smög försiktigt ut.
Du satt kvar tills.......
....jag knäppte första bilden.
Då skred du värdigt ner till vattnet, simmade ut en bit och snurrade runt, runt som för att visa upp dig.
Och jag fortsatte knäppa med kameran.
Till slut fick du nog och ......
.....Ooops! ..... du bestämde dig för att flytta till en annan plats.


Förlåt, svanen. Det var inte min mening att göra dig rädd eller upprörd.
Men din skönhet fascinerar.
Fler "Oops"-bidrag finns här.
Ha det gott därute.

27 kommentarer:

Gerda-Thyra sa...

Ja, svanar är vackra djur!

Veronica sa...

Klockrent Kerstin!!! Jag vet hur det är efter min svan dag =)

Gunvor sa...

Fint fångat.Svanar är vackra!

Lissen sa...

Ja det gäller att smyga om man ska fånga ögonblicken. Fint när man ser vågorna i vattnet, när svanen rör sig. Härliga bilder.
Ha en bra dag!

Majsan sa...

Läckert fångat!!

AKO sa...

Det här var ju två riktigt fina bilder på temat! Vlken tur att du hade kameran redo!

Visst lät jag det lilla krypet under cykelhjulet passera orört. Det skulle krasa bra mycket annars. Huvva!

Pamela sa...

Wow vilka härliga bilder på svanen! <33

Camilla Alvén sa...

Vad fint!
Möten med djur i naturen är speciella.
Ha det bra
Kram

Mimmi sa...

vilken bra bild serie på svanen:)
Ja man kan inte låta bli att stanna när man ser en svan .de är så vackra och ståtliga:)

Anonym sa...

Svanar är underbara att fota, passar på så fort jag får en chans :)Bra fångat!

Vita Stunder sa...

Jättefina bilder!!
Speciellt den första :)

Vackert fångat!
Ha en fin dag

Anna

Anonym sa...

Vilken underbar bild... nästan så man ser ett oops! mellan varje touch på vattenytan

Madame sa...

Wauw, sikke nogle dejlige billeder af svanen! Jeg bliver helt stille, når jeg oplever den slags :-)

Bruno Beige sa...

Det kan vara svårt att få tillvaron att lyfta!

Photos by Storm sa...

Vacker fågel och väldigt vacker miljö du fotade i./Lis

Nina sa...

Oops...så skönt du har fångat svanen. Det är så man känner rörelsen.

Ulrica sa...

Jättefina bilder... och visst är svanar helt fantastiska:)

Wickans värld sa...

Svanar är vackra fåglar, dina bilder likaså! =)

Proforma - Irene sa...

Jättevackra bilder! Svanar är så vackra fåglar. Den första bilden ser nästan lite trolsk ut!
Ha en fin torsdag!

Anette sa...

Fin bildserie och berättelse! Det var kanske bättre för dig att den flyttade på sig, de kan ju vara lite ilska....../Anette

Mårten sa...

Mycket fina bilder! Häftigt.

strömmas sida sa...

Vilka fina bilder du har fångat på svanen.

Jag ser att du varit hit till Östersund. Nu är det full fart här i stan genom Yran.

strömma

Anonym sa...

Det blev lite fel i inlägget.

sidan jag skickade ifrån var:

http://stromma.wordpress.com


strömma

Ninni sa...

Vad snyggt det blev med de lite suddiga stammarna i bakgrunden och det mörka vattnet!
Må så gott!
Kram Ninni

Bokmalen sa...

Det var fina bilder!! Jag skulle fota en svan häromdagen i Kalmar men det ville den tydligen inte för den började väsa åt mig!!! Så jag gick iväg å var sur på den. Sen att den vaktade sina ungar, ja, det kanske förklarar den otrevliga bemötande som jag fick!??? ;)
Inga svanbilder blev det i alla fall.

Ann-Louise [En bulle ur ugnen] sa...

Åh vad vackert! :)

AnnaKK sa...

Ha-Ha!

Ja, hur många gånger har inte det där hänt - fast oftare med insekter än med svanar... :-D