lördag, juli 25, 2009

Sommaren i city

Under fyra torsdagar den här sommaren har det bjudits på gratis underhållning i stan.
Det kallas "Sommaren i city".
Varje konsert har bjudit på lokala artister och avslutats med en "känd" artist.
I torsdags var vi där och trotsade de gråtunga molnen som emellanåt släppte några regndroppar på oss.
Det bjöds på talangtävling för ungdomar och jag måste säga att jag är djupt imponerad över vilka duktiga musiker det finns. En extra eloge till dessa ungdomar som vågar ställa sig på en scen med så många i publiken.
(Mina bilder visar bara en bråkdel av de som tävlade.)



Emma 15 år vann talangtävlingen.
Enormt duktig tjej som vi säkerligen kommer att få se mer av.

Efter talangtävlingen spelade några lokala förmågor för att sen avlösas av Kapten Kid och Det Oändliga Sommarlovet.
Då blev det drag, kan jag lova.



Till sist var det dags för huvudartisten - Andreas Johnson.
Han sjöng jazz från sin senaste cd och det gjorde han med fin inlevelse.
Jazz är egentligen inte min grej men det här njöt jag av.


Ha det gott därute.

13 kommentarer:

AnnaKK sa...

Vilken kul grej! Verkar som det är ett väldigt rikt och brett kulturliv överhuvudtaget i din stad!? Det är det INTE här... (ELler också är jag totalt ovetandes om det...? Hm!?).

Vädret har jag däremot full koll på. Det regnar! :-(~ (Men solen har visat sej tidigare idag, och man kan ju alltid hoppas att den tänker komma tillbaka igen!).

Ha en SKÖN helg!!! :-)

Vanilla sa...

Så trevligt och hade vi haft det här hade jag verkligen åkt och lyssnat..
Ni har mkt i er stad!

Ha en fin helg// Kram

Proforma - Irene sa...

Mysigt med lite action på stan! Jag kan också förundras över att en del ungar är så modiga. Jag hade aldrig ställt mig på scen även om jag hade kunnat sjunga!
Ha en fin kväll, Kerstin!

annalarssonphotography sa...

Kerstin!!!

Tredje bilden nedifrån på Andreas Johnson är GRYM!!!
Verkligen en bild med toppklass :)

De andra bilderna är också bra, men den höjer sig över mängden!!

Ha en fin kväll!
Kram Anna

Ulrica sa...

Härliga bilder och så skönt med ett rikt kulturliv... det gillar jag.

Ninni sa...

Vilka bra bilder från talangtävlingen! Visst blir man imponerad över hur modiga de är.Jag hade aldrig gjort det, oavsett om jag haft sångröst eller kunnat spela något instument:)
Ha en skön lördagkväll!
Kram Ninni

engelsson sa...

Va kul..härligt med såna evenemang..våran by e för liten..händer inte så mycket sånt..kram

Karin Wijk sa...

Kul med konserter, oavsett om artisten är känd eller ej. Snyggt fångat, gillar speciellt den sista bilden. / Kram

AKO sa...

Tänk att jag har missat varenda en av de där kvällarna. Så typiskt! Jag tycker att du har lyckats riktigt bra med fotona, det är ju inte det bästa ljusförhållandena vid konserter. Jag grämer mig över att ha missat Andreas Johnson, kan tänka mig att han är väldigt bra live.

Hur går det med vidvinklandet?

Mimmi sa...

Det var en jätte bra sak att ordna sådana saker:)
och visst är det otroligt modigt gjort att de vågar ställa sig där och sjunga för en massa folk:)
Jazz ..det är absolut inte min smak.
Men va roligt att kunde åka och få kolla på sånt:)
kram

Camilla Alvén sa...

Fina bilder du tog! Att Andreas Johnson sjunger jazz hade jag ingen aning om, kan tänka mig att det låter bra.
Ha det bra
Kram

Gillasfoto sa...

Oj vad mycket roligt vi har missat när vi har varit borta !
Jättefina bilder på artisterna :)

Veronica sa...

Vad fina bilder det var ett tag sedan man hörde något av honom vad heter han nu.....Andreas jonsson? Kanske. Mysigt!!!