torsdag, juli 30, 2009

Besök av Garbo

-"Jag syns inte, jag syns inte."



-"Attans! Människan med kameran lämnar mig inte i fred. Bäst att sticka. "

-"Jag syns inte, jag syns inte."
Vi brukar få besök av en igelkott och hans framfart syns mest bland jordgubbarna. Häromkvällen dök han upp och trots hans korta små ben så får han upp en faslig fart. Så innan jag hade fått fram kameran fick jag springa över till grannen för att hinna fånga Garbo på bild. Han är rätt kameraskygg så jag har namngett honom. ;)
Ganska snart så var han borta och det enda man såg var blad som rörde sig i grannens rabatt.
Ha det gott därute.

13 kommentarer:

Gillasfoto sa...

Fyndigt namn på den taggige :)
Den blå "mystiska" bilden på trädet är en otroligt enkel teknik tillämpad på, fota med zoomoptik och vrid zoomen i samma ögonblick som du bränner av bilden då blir det sådär :))
Ha en fin dag
Gilla :o)

Mimmi sa...

vilka underbara bilder:) Den första var ju kanon och passade absolut in på namnet:D
En underbar gullig bild serie:)

Anna of Dallas sa...

Vi träffade på en igelkott mitt på en trottoar i Malmö sent på kvällen när barnen och jag gick hem till mina föräldrar nu i somras. Den var också skygg. Dottern skulle ta en bild på den med kameran i telefonen, men den ställde sig med huvudet in mot väggen på huset och ville alls inte bli fotograferad.

Annika sa...

Åh, igelkottar är så ljuvliga... trots sin taggighet :o)

Garbo... det gillar jag... perfekt till din söta lilla bildserie här.

Ulrica sa...

Garbo var ett alldeles förträffligt namn på de lilla "kotten". Men du fick honom i alla fall där han plirar på dig och det ser verkligen ut som om han vill att du tar kameran och springer långt därifrån :)

Vardagstugg sa...

Vilken sötis =)

Annelie

engelsson sa...

En riktig Garbo den..men vad otroligt söta de e..önskar jag hade en sån i trädgården..men vi har bara sniglar vi*L*

anemonen sa...

Japp jordgubbar gillar de. Våra igelkottar har smaskat ordentligt på mina, men vad gör de för de är trevliga att ha i sin trädgård.

Karin Wijk sa...

Åååå lyckost! Jag vill också ha en Garbo i min trädgård. Har inte sett en enda igelkott i år :-( Men sommaren är ju inte riiiktigt slut än ;-) / Kram

Proforma - Irene sa...

Så ni har också en kotte! Dom är ju för söta! Visste inte att de gillade jordgubbar.
Jag har inte sett våran på ett tag nu... tänk om den har flyttat!
Ha en fin fredag!

Ninni sa...

Åh vad mysigt att ha en igelkott i närheten! Skickligt att få henne på på bild också:)
Må så gott!
Kram Ninni

AKO sa...

Hehe, de små rackarna! Jag har också försökt få dem att posera snällt men det har gått dåligt. De har väldigt söta nosar, men jag har för mig att de kan bita ifrån ganska bra om de känner sig tvungna.

Vill förstås passa på och säga ett STORT GRATTIS till dig idag. Hoppas att nöjen och glada tillrop inte ska saknas dig! :)

annalarssonphotography sa...

Den första bilden är verkligen för go! :)
Smyga så där :)

Finfina bilder!
Hoppas du haft en fin helg.

Kram Anna