torsdag, april 09, 2009

Vår?

I förrgår fick vi äntligen se solen så jag drog iväg ut med kameran. Stannade till i Vänortsparken och hoppades få se nåt grönt sticka upp nånstans men icke, jag klampade runt och sjönk ner i snö i jakten på bilder. Det fick bli av fjolårets blommor.




Kommer ni ihåg den här skulpturen från Höstljus? Så här vacker var den då....

så här ser den ut nu. Solen har gjort sitt och nu droppar det både färg och vatten om den.

I isen som smälte i skulpturen föll solen in så fint så där satt jag och knäppte bild efter bild.
Den här blev bäst.
Jag tycker mig se ett djur i den, vad ser ni?
Ha det gott därute.

4 kommentarer:

Proforma sa...

Skulpturen var riktigt läcker nu med! Nästan påskskrud!
Ha det gott!

Anna of Dallas sa...

Stackars dig som längtar efter våren.
Men du har i alla fall fördelen att kunna ta många fina vinterbilder. Man får se positivt på det. Hoppas att du får en skön påskhelg.

AKO sa...

Det ser nästan groteskt ut med den smältande färgskulpturen. Fast lite fascinerande också. :)

annalarssonphotography sa...

Skulpturen är läcker nu också! :)
Jag förstår din längtan efter våren, men den kommer!!

Härligt med solsken iaf! :)
Och vackra bilder!

Kram Anna