måndag, juli 12, 2010

Fjärilar

Jag har fått jobba hårt för att fånga nån fjäril på bild den här sommaren.
De bara dansar runt, runt.
Det verkar som att de inte vill få kameralinsen i ansiktet.

Men......i lördags......ute på ännu en jakt.....och där....på ett grässtrå sitter den.....nej vänta.....det är två....ooops, de gör visst fler fjärilar....diskretion? Nää....inte när jag får en sån här chans.

Så titta på cirkuskonsterna, hur de sitter ihop och balanserar långt ut på ett grässtrå som dessutom vajar rätt mycket för det blåste. (Som vanligt.)

Klicka för att förstora bilderna.





Ha en fin måndag.

3 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Det gäller att hålla sig framme helt klart;-))

Fred sa...

Såå himla bra bilder, jag blir bara såå imponerad !!!
/Gubben

AKO sa...

Jamen här har du ju lyckats riktigt bra! Och många bilder blev det också. Jag har inte ens gjort ett litet försök att fota fjärilar ännu i år, men det kommer. Hoppas att jag har en sådan tur som du, att hitta ett poserande par. :)