onsdag, mars 31, 2010

Gatufoto

Jag har testat Gatufoto när vi var i Stockholm.
Det är betydligt lättare att fota när man befinner sig i en storstad där var och varannan går omkring med en kamera. Ingen reagerar när man står där med kameran och fotar både högt och lågt.
Förbered er på många bilder. :)
Klicka på bilderna för att se dem större.

Riktigt så varmt var det inte att jag skulle ha varit så här lättklädd.
Det här måste väl vara världens tråkigaste jobb?
Har man sett, det kom visst med en uniform igen. ;)
En stilla pratstund.
En pappa passar på att läsa medan det är lugnt och tyst i barnvagnen.
Den här bilden är inte bra, men rolig. Det ser ut som att killen skyndar för att ge damen en puss.
Jag undrar hur många kilo flätor killen bär på? Det måste vara oerhört tungt.
Det här verkar bekant, eller hur?



Gamla stan = turister. Ja, vi räknades ju dit vi också, men vi köpte varken souvenirer eller vykort.
En typisk bild av Stockholm, massor av folk i rörelse.
Till sist en bild från pendeltåget.
Ha en fin onsdag.
Här hittar ni mina 365foto-bilder.

11 kommentarer:

Karin Wijk sa...

Riktigt sköna gatufoton, man riktigt känner storstadspulsen. Gillar speciellt vimmelfotot där bara tjejen i mitten är i fokus. Ha en bra onsdag! / Kram

Anne-Lie sa...

Ser härligt roliga ut men måste passa på att ställa en fråga - är det okey att fota folk som inget vet och publicera i en blogg? Jag tänker med allt det där med internetsäkerhet osv!
Men helt klart avslöjas ju inga namn så...

kerstin sa...

Passar på att önska dig en Glad påsk.
Mvh kerstin

mimmi sa...

Ja det var många bilder och jag kunde ha titta på många många fler :)
va roligt det är att se sådana bilder :) här i Karlstad har jag försökt ..men jag kom inte längre än till att stoppa ner handen i väskan för att få fram kameran :D
Det var jätte fina bilder och kanon roligt att titta på dom .. och visst ser det ut som om han vill ge henne en puss :)
ha en fin kväll
kram :)

Eva-Lena sa...

Härliga bilder och jag håller med, det är så mycket lättare att ta spontanbilder i storstaden :)Älskar just sådana här bilder, folk i rörelse, spontana happenings! Så befriande och det gör mig glad...

Ha en riktigt fin kväll/Kram E-L

Anne-Lie sa...

Tusen tack för informationen! Hade ingen aning - men tyckte det så så himla kul ut så jag måste testa;-))

Vardagstugg sa...

Fina foton, ni ser ut att haft det riktigt trevligt =)

Kram A

Camilla Alvén sa...

Kul med gatubilder och precis som du skriver så är det lite lättare att ta gatubilder när man är långt hemifrån.
Ha en riktigt skön påskhelg
Kram

Annelie sa...

Vilka härliga bilder!

Glad påsk på dig!

AnnaKK sa...

Vilka härliga foton från gatan! :-D Gillar nog det allra bäst där killen under markisen vänder sej om och tittar på dej. Och så de på den andra fotografen - såna bilder kan man göra en särskild samling av. :-)

Åh, vad jag längtar efter sommar, semester och några dagar i storstaden ihop med kameran!!!

Men först får vi bland annat fira påsk... Ha en riktigt fin sådan! :-)

Lissen sa...

Många riktigt sköna porträttbilder Kerstin. Det är liv och fart i bilderna, härligt att se.
Kram Lissen