lördag, februari 20, 2010

Bilduppdraget - Mjukt

Från det att hon var liten har min dotter varit fascinerad av hästar.
Dessvärre har allergi satt stopp för möjligheten att umgås med dom, men när vi kom till en hästhage förra helgen så syntes det vem av oss som var mest intresserad av hästar.
Hon tog av sig handsken och lät hästarna bekanta sig med henne, på ett mjukt och försiktigt sätt.
Att smeka den mjuka mulen och titta in i de vackra ögonen....ja, hon blev nog kär.
Den här hästen gillade nog tjejen med de mjuka händerna för snart la han mulen mot hennes axel.
Jo, jag klappade dom jag med, men först efter att kameran fått göra sitt. :)
(Bilden är klickbar.)

Ha en fin lördag.
Bilduppdraget.

15 kommentarer:

Nollan sa...

Ett möta mellan mjuka händer och mjuk mule :)

Monica sa...

Gulligt foto, ja en hästmule är ju verkligen mjuk.

cat sa...

Ett fint och mjukt möte. Nog är en hästmule mjuk att klappa alltid:)

Eva-Lena Sjösteen sa...

Få saker är så mjuka som en hästmule och jag förstår din dotters lycka! För det är också få saker som inger ett sådant välbefinnande, som att luta sig mot en häst... Härlig bild, Kerstin!

Ha en fin lördag, här är vi som på många ställen idag, insnöade!

Kram
E-L

Rantamor sa...

ja hästens mule är ju såååå mjuk, man måste ju bara få stanna och klappa lite. Klart hästen tyckte om att få en kompis i sin hage.

Ha en bra dag.

mimmi sa...

Självklart skall man fota innan man skall gå fram och gosa med hästen :)
Det låter nästan som om det skulle vara jag ;)
kram

Anna tassar in.. sa...

Djur känner på sig när man tycker om dem..särskilt med hästar är det så..mmm en stund av närhet behöver alla..även en stor häst..

Pssst..jag är rädd för hästar..men älskar kor..

BP sa...

Ett varmt och mjukt foto. Själv skulle jag aldrig våga närma mig en häst;-)

Anneli - A'la Foto sa...

En varm bild på fin vänskap! Och mular...de är verkligen mjuka!! Fint fångat!

Maria Thorbjörnsson sa...

Känslan till hästar e verkligen något speciellt..den e stor men med en mule så mjuk och känslig..
Ha det..Maria

anemonen sa...

En mule så mjuk och len.

christina sa...

Hej, vilken fin bild! Mjuk och varm!

AnnaKK sa...

På det där viset är umgänget med hästar helt underbart mysigt! :-) Tråkigt när allergier sätter stopp för det, men inget behöver hindra lite vänskap - iallafall lite då och då! :-)

Mona sa...

Jag har inte så stor erfarenhet av hästar, men nog veta jag att en hästmule är mjuk. Kärleksfullt möte mellan häst och människa.

Camilla (Rantis) sa...

Ja, att känna en hästmule mot sin hand är nått av det mjukaste man kan känna...
underbar bild med ett underbart samspel mellan människa och djur!