lördag, mars 20, 2010

Ooops!

Jaja, det är inte bara ingenjör´n i det här hushållet som ställer till det ibland.
Det händer att även undertecknad gör det också, även solen har fläckar vet ni väl. ;)
Så min lärdom för dagen är att inte fylla youghurttallriken för full, att inte äta youghurt vid datorn och att inte ställa bort tallriken när man samtidigt försöker få bort katten som sitter fast i byxbenet.
För då kan det hända att tangentbordet blir kletigt.
Tur att det "bara" är sifferdelen.
Så nu får jag väl vänta på att kletet torkar, sen får jag pilla lös det, för än så länge funkar allt.



Nu tycker jag vi tittar på de fina tulpanerna istället.
Papegojtulpaner närmare bestämt.
Så annorlunda och så fina.


Ha en fin lördag och akta er för youghurten! :)

8 kommentarer:

Malde sa...

OK, ska lära mig att inte ha yoghurten vid datorn. :-)

Mycket fina tulpaner i alla fall, det gillar jag!

Ha en skön lördag!

LissenTo sa...

Skulle kunna hända mej Kerstin, promise :-)! Vad vacker tulpanen är. Tänk att det finns så många sorter.

Anna tassar in.. sa...

Men hallå jag sitter just och äter yoghurt vid tangentbordet..bäst o passa sig då:) mmmm tulpaner ska man frossa i nu...

saravillfara sa...

Vad bra, tack för tipset!
Det händer ju trots allt att man vill kombinera matintag med surfande. Och jag som har en hund också, som trots sin storlek tror att hon kan sitta i mitt knä emellanåt... ;)
Ha en finfin helg!

Susanne sa...

Oj! Precis vad jag säger till barnen... ÄT inte vid datorn=) Men själv sitter jag här och smaskar när ingen ser. Kanske dax att sluta med det nu!!! Kram

Anneli - A'la Foto sa...

Såna tulpaner har jag också här hemma men jag är lite besviken på att de inte slår ut mer! Men jag får väl försöka fånga lika fina bilder som du i morgon då! :O)))
Jättefint fångat!

Och du...varken tangentbord eller dator gillar att bli matade med yoghurt! ;O)))

Hoppas snön går bort för dig snart så du kan få macra du med! Det är verkligen avkopplande och härligt!

kram och trevlig söndag!

AnnaKK sa...

Oj-oj-oj! En olycka händer så lätt, ja... Hoppas det torkar innan det börjar lukta så där surt och läbbigt som dylika livsmedel har en tendens att göra när de har stått framme för länge!? <:-)

Fina tulpaner!

Det fanns hur mycket vackra blommor som helst på torget i Kristianstad igår, men jag tyckte jag hade nog av att bära på både kompaktkameran och en stor väska med systemkameran i... Nästa gång får jag lämna "systemisen" hemma, för det är bara till att konstatera att jag ändå inte använder den vid såna här tillfällen (ännu) - så kan jag satsa på en kasse full med blomster med hem istället! :-)

Proforma- Irene sa...

Åh, så otroligt vackra bilder! Papegojtulpaner är fantastiskt vackra, synd bara att de blir så tunga i blomman, det har hänt flera gånger att stjälken nästan viker sig av tyngden.

Här har du en till som sitter vid datorn och äter!
Ha det gott, Kerstin!