lördag, januari 02, 2010

Vinterlandskap

Vi har fått enorma mängder med snö och den har bäddat in naturen så vackert.
Det enda som saknas är solen.
På första bilden kan man skönja den, men det är ungefär så mycket vi har sett av den under de senaste dagarna.
För snön har bara fortsatt att falla.
Idag är det äntligen lite uppehåll, men solen den lyser fortfarande med sin frånvaro.




Här fick jag med en 8 månaders Golden Retrieverpojke på bild. Lekfullt kastade han sig ut i djupsnön för att fånga snöklumpar som husse kastade. Husse tröttnade först kan jag avslöja. ;)
Önskar er alla en fin lördag.

12 kommentarer:

mimmi sa...

så underbara vinter bilder :) och jag kan nog förstå att Husse tröttnade först :)
den första bilden var ju så himla vacker :)
kram

AKO sa...

Jag hade hoppats på lite mer sol än så idag, prognosen som jag såg senast lovade det. Men, men, tids nog kommer det väl. Fint med de frostiga grenarna!

Inspirera Mera sa...

Vilka fina bilder du har tagit. Håller med dig, det skulle vara mysigt om solen tittade fram lite mer.

God fortsättning, hoppas du hade ett härligt nyårsfirande! Kram Sandra

Camilla Alvén sa...

Hej Kerstin!
Önskar dig en god fortsättning på det nya året.
Jag har knappt haft tid att sitta vid datorn sista tiden men nu gör jag en liten bloggrunda för att se vad alla har hittat på den sista tiden.
Jisses vad mycket snö ni har, här är det bara frost på marken.
Ha det bra
Kram

maybe*mej sa...

visst är det underbart nu då det har kommit så mkt snö. vi har varit ute och myst hela dagen med pulkaåkning ... ja... fast jag fotograferade mest så klart. =) går ju inte att låta bli. fniss...

Ninni sa...

Jag antar att ni fått lika mycket snö som vi...säkert 60-70 cm sedan igår. Det är länge sedan jag såg en sån snömängd...kanske var det när vi hade det stora snöovädret här 1998. Vissst är det vackert men jag längtar också efter solen.
Må så gott!
Kram Ninni

Susanne sa...

Underbara bilder! Och det låter som om du vore hemma i mina trakter för vädret är precis lika dant. Snön slutar aldrig att falla och solen lyser med sin frånvaro.
Må så gott och god fortsättning på det nya året. Kramar från Susanne i Västerås

Marie sa...

Mmmmm så vackert. Min kisse är en blandras. Det ska visst vara mycket Russian Blue i honom :-) Ha det gott, hörs i morr´n på 365.

Photos by Storm sa...

Helt otroligt vad mycket snö ni har, det är verkligen rent och vackert/Lis

AnnaKK sa...

Hej Kerstin!

Du borde vara här - här skiner solen återigen från en klarblå himmel och det är en suveränt fin vinterdag! :-) Lite för kallt kanske (minus tio), men snart ska jag bylta på mej allt jag kan hitta (eller inte riktigt, kanske...) och traska ut en sväng med kameran. :-)

Hundar och snö är förresten ett riktigt roligt motiv att försöka fånga på bild!

Annika sa...

NOG har ni det fint!!!
Pratade massor med min bror i Ume under helgerna och han berättade med förundran om all er snö!! UNDERBART!!
Men, vi har haft det så fint i Sthlm också dessa helger!! Julkort!
Önskar dig ett gott nytt 2010!!!
Kramar!!!

Ulrica sa...

Ja, solen lyser verkligen med sin frånvaro. Så nu längtar jag verkligen efter sol och vår.