tisdag, november 03, 2009

Tisdagstema - Belysning

Vi renoverade ett rum för ett tag sen och gjorde om det till kontor.
När rummet började stå klart skulle vi ha en ny taklampa.
Jag och maken har rätt olika smak så det är alltid en process att hitta en lampa som tilltalar oss båda.
Döm om min förvåning när maken föll för den här lampan.
Det gjorde jag också, så det var bara att betala och åka hem och hänga upp den.

Jag gillar hur den lyser upp i novembermörkret med sina silvriga blommor som hänger i olika nivåer.


Jag hade en tanke om att fota levande ljus istället, men p g a köksrenovering är huset i ett lätt kaosartat skick och jag kommer knappt åt ljusen.
Här finns fler deltagare i Tisdagstema.
Ha det gott därute.

14 kommentarer:

christina sa...

Ja, den var häftigt snygg. Kul att Ni var överens!!

Frida sa...

Oh en sån lampa skulle jag vilja ha. Vad snygg den är!

AKO sa...

Nämen, nu blev jag överraskad! Att han skulle gilla en sådan lampa! Kul! :)

Margareta sa...

Ljuset måste reflektera vackert mot materialet. Det fanns förr runda tunna snäckskal och jag hade en sådan lampa. Din är vacker och det är inte lätt att komma överens alla gånger. /Margareta

Resa med Herbert sa...

Hej Kerstin!

Fin lampa, alltid roligt att se ett litet bildspel som det blir när blommorna gungar lite.

Må fint, önskar Irene

Tekri sa...

hihi de där känner jag igen. Och blir mn överens så ska man betala fort som tusan och sen springa eller köra raka vägen hem så de inte går att ångra något sedan. Låter kul med att renovera kök....ehh...eller not. Vi renoverade mellandagarna förr året. Det var kaaaooos och med en 5 månader bäbis hemma blev de knappast lättare. Men ack vad det är värt det sedan. Hoppas det blir bra och att det snart är över...:D

ha de gött..kram

Karin Wijk sa...

Kul att den föll er båda på läppen. För den är läcker! Fina bilder också! / Kram

Lasseivomma sa...

Härligt när allt stämmer så där, bara att slå till, och lampan var fin.

Pia sa...

Åh så läckert!!

Veronica sa...

Riktigt snygg är den där lampan, förstår att du föll för den =) Klokt val =)

Wickans värld sa...

Så snygg!! Renovera kök!! Spännande med bilder när det blir klart!!
Vet inte hur länge vi sökte kökslampa som vi bägge tyckte var ok....

Anna tassar in.. sa...

Oj så häftig..den glittrar säkert alldeles ljuvligt...

Sommarträdgården sa...

Härlig lampa som ger fint sken.

Proforma - Irene sa...

Ja, du gjorde nog bäst i att tiga, betala och snabbt hem och hänga upp lampan! Hoppas mannen är lika nöjd som du! :)
Lampan är både pampig vacker och skir på samma gång!
Ha det gott!