torsdag, maj 14, 2009

Lycksele del 2

I söndags var det då dags att checka ut från hotellet och påbörja resan hem. Vi valde att åka den natursköna vägen som bl a går längs med Mårdseleforsen. Där stannade vi för att bara njuta av utsikten, lyssna på dånet från forsen och givetvis fota.
Man kan via en hängbro ta sig över forsen till en liten udde....



....men när det forsar på så här friskt är jag inte modig nog att gå över bron. Trots att den är väl förankrad så gungar det rätt bra.
Här ser ni bron och att det finns de som är modigare än vad jag är.
Efter skådespelet vid forsen fortsatten vi resan men jag var tvungen att stanna mitt ute i ingenting för att fota det här.
Visst är naturen fascinerande. Som håriga bollar växer dom på åkrarna. Och det fanns massor!!!
Vi stannade i Vindeln och fikade på Café Mjölnaren som ligger vid den gamla kvarnen. I bakgrunden ser ni Vindelälven virvla förbi.
Den gamla kvarnen.

Vindelälven. Mäktig och vacker forsar den fram.
Vi tog en promenad efter älven och visst är man ganska nöjd över att vara norrlänning när man ser det vi har sett i helgen.
Så var resan slut.
I början av juni blir det en ny.
Då bär det av till Stockholm för att se The Boss; Bruce Springsteen.
Ha det gott därute.

3 kommentarer:

hea sa...

Vilka tjusiga bilder, å trollskallarna har du fått med också :) Hängbron hade jag aldrig fixat! Blev sjösjuk bara av att se den :)
Ha en trevlig kväller!

Ninni sa...

Visst är det vackert i Norrland och Sverige! Jättefina bilder! Hängbron hade jag heller aldrig gått över...jag är så höjdrädd.
Och rör underlaget på sig så är de ju ännu värre...
Må så gott!
Kram Ninni

Proforma - Irene sa...

Ja, det kanske krävs mod att gå över den hängbron! Vattnet forsar på riktigt rejält också så det kan inte vara kul att ramla i där!
"Hårbollarna" ser för roliga ut, vet du vad det är?
Kul när man har spännande saker framför sig... the Boss!
Ha det gott!